Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-10, 21:01
  #325
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Matt 25:31-32
Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna.
Citera
2022-02-10, 21:18
  #326
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Matt 25:31-32
Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna.
"31Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. 32Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna. 33Och fåren skall han ställa på sin högra sida, och getterna på den vänstra.

34Därefter skall Konungen säga till dem som stå på hans högra sida: 'Kommen, I min Faders välsignade, och tagen i besittning det rike som är tillrett åt eder från världens begynnelse. 35Ty jag var hungrig, och I gåven mig att äta; jag var törstig, och I gåven mig att dricka; jag var husvill, och I gåven mig härbärge, 36naken, och I klädden mig; jag var sjuk, och I besökten mig; jag var i fängelse, och I kommen till mig.' 37Då skola de rättfärdiga svara honom och säga: 'Herre, när sågo vi dig hungrig och gåvo dig mat, eller törstig och gåvo dig att dricka? 38Och när sågo vi dig husvill och gåvo dig härbärge, eller naken och klädde dig? 39Och när sågo vi dig sjuk eller i fängelse och kommo till dig?' 40Då skall Konungen svara och säga till dem: 'Sannerligen säger jag eder: Vadhelst I haven gjort mot en av dessa mina minsta bröder, det haven I gjort mot mig.'

41Därefter skall han ock säga till dem som stå på hans vänstra sida: 'Gån bort ifrån mig, I förbannade, till den eviga elden, som är tillredd åt djävulen och hans änglar. 42Ty jag var hungrig, och I gåven mig icke att äta; jag var törstig, och I gåven mig icke att dricka; 43jag var husvill, och I gåven mig icke härbärge, naken, och I klädden mig icke, sjuk och i fängelse, och I besökten mig icke.' 44Då skola också de svara och säga: 'Herre, när sågo vi dig hungrig eller törstig eller husvill eller naken eller sjuk eller i fängelse och tjänade dig icke?' 45Då skall han svara dem och säga: 'Sannerligen säger jag eder: Vadhelst I icke haven gjort mot en av dessa minsta, det haven I ej heller gjort mot mig.' 46Och dessa skola då då bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv.»"

"20Kommen ihåg det ord som jag sade till eder: 'Tjänaren är icke förmer än sin herre.' Hava de förföljt mig, så skola de ock förfölja eder; hava de hållit mitt ord, så skola de ock hålla edert. 21Men allt detta skola de göra mot eder för mitt namns skull, eftersom de icke känna honom som har sänt mig. 22Hade jag icke kommit och talat till dem, så skulle de icke hava haft synd; men nu hava de ingen ursäkt för sin synd. 23Den som hatar mig, han hatar ock min Fader. "
https://sv.bibelsite.com/swe/john/15.htm

Antingen följer en människa Lammet, eller så följer han/hon antikrist. Så blir det i slutet, och det är vad vi ser utspela sig

"8Och alla jordens inbyggare skola tillbedja det, ja, envar som icke har sitt namn från världens begynnelse skrivet i livets bok, det slaktade Lammets bok."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/13.htm
Citera
2022-02-10, 21:29
  #327
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Matt 25:31-32
Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
"31Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. 32Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna. 33Och fåren skall han ställa på sin högra sida, och getterna på den vänstra.

34Därefter skall Konungen säga till dem som stå på hans högra sida: 'Kommen, I min Faders välsignade, och tagen i besittning det rike som är tillrett åt eder från världens begynnelse. 35Ty jag var hungrig, och I gåven mig att äta; jag var törstig, och I gåven mig att dricka; jag var husvill, och I gåven mig härbärge, 36naken, och I klädden mig; jag var sjuk, och I besökten mig; jag var i fängelse, och I kommen till mig.' 37Då skola de rättfärdiga svara honom och säga: 'Herre, när sågo vi dig hungrig och gåvo dig mat, eller törstig och gåvo dig att dricka? 38Och när sågo vi dig husvill och gåvo dig härbärge, eller naken och klädde dig? 39Och när sågo vi dig sjuk eller i fängelse och kommo till dig?' 40Då skall Konungen svara och säga till dem: 'Sannerligen säger jag eder: Vadhelst I haven gjort mot en av dessa mina minsta bröder, det haven I gjort mot mig.'

41Därefter skall han ock säga till dem som stå på hans vänstra sida: 'Gån bort ifrån mig, I förbannade, till den eviga elden, som är tillredd åt djävulen och hans änglar. 42Ty jag var hungrig, och I gåven mig icke att äta; jag var törstig, och I gåven mig icke att dricka; 43jag var husvill, och I gåven mig icke härbärge, naken, och I klädden mig icke, sjuk och i fängelse, och I besökten mig icke.' 44Då skola också de svara och säga: 'Herre, när sågo vi dig hungrig eller törstig eller husvill eller naken eller sjuk eller i fängelse och tjänade dig icke?' 45Då skall han svara dem och säga: 'Sannerligen säger jag eder: Vadhelst I icke haven gjort mot en av dessa minsta, det haven I ej heller gjort mot mig.' 46Och dessa skola då då bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv.»"

"20Kommen ihåg det ord som jag sade till eder: 'Tjänaren är icke förmer än sin herre.' Hava de förföljt mig, så skola de ock förfölja eder; hava de hållit mitt ord, så skola de ock hålla edert. 21Men allt detta skola de göra mot eder för mitt namns skull, eftersom de icke känna honom som har sänt mig. 22Hade jag icke kommit och talat till dem, så skulle de icke hava haft synd; men nu hava de ingen ursäkt för sin synd. 23Den som hatar mig, han hatar ock min Fader. "
https://sv.bibelsite.com/swe/john/15.htm

Antingen följer en människa Lammet, eller så följer han/hon antikrist. Så blir det i slutet, och det är vad vi ser utspela sig

"8Och alla jordens inbyggare skola tillbedja det, ja, envar som icke har sitt namn från världens begynnelse skrivet i livets bok, det slaktade Lammets bok."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/13.htm
Änglarna du ser följer Herren vart Han än går, de går genom martyrskapet som Han Själv gjorde!
1Och jag fick se Lammet stå på Sions berg jämte det ett hundra fyrtiofyra tusen som hade dess namn och dess Faders namn skrivna på sina pannor. 2Och jag hörde ett ljud från himmelen, likt bruset av stora vatten och dånet av ett starkt tordön; och ljudet som jag hörde var såsom när harpospelare spela på sina harpor. 3Och de sjöngo inför tronen och inför de fyra väsendena och de äldste vad som tycktes vara en ny sång; och ingen kunde lära sig den sången, utom de ett hundra fyrtiofyra tusen som voro friköpta ifrån jorden. 4Dessa äro de som icke hava orenat sig med kvinnor; ty de äro såsom jungfrur. Dessa äro de som följa Lammet varthelst det går. De hava blivit friköpta ifrån människorna till en förstling åt Gud och Lammet. 5Och i deras mun har ingen lögn blivit funnen; de äro ostraffliga."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/14.htm
"

Och nej, de kommer inte att vara PK.
Citera
2022-02-10, 21:59
  #328
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Man har Gud eller Satan till herre. Och de som ber till sin herre ber till Gud eller till Satan. Och både de som ställs till höger och de som ställs till vänster om kungen hoppas på att få evigt liv.

Frälsningen kommer från Abrahams folk som visste vem deras herre var. Och Jesus var utsänd till dem för att de börjat glömma det. Genom att påminna dem skulle några av dem börja predika Jesus budskap för de andra och innan slutet för världen och för Satan skulle budskapet ha spritt sig till all världens folk.

Nu inför den stora vedermödan utvecklas en kristen ideologi som menar att nazisterna är de rättfärdiga och att förintelsens offer var djävulens barn. Det börjar bli allt mer synligt att Satan är en lögnare av rang och att slutet närmar sig ganska snabbt.
Citera
2022-02-10, 22:09
  #329
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Man har Gud eller Satan till herre. Och de som ber till sin herre ber till Gud eller till Satan. Och både de som ställs till höger och de som ställs till vänster om kungen hoppas på att få evigt liv.

Frälsningen kommer från Abrahams folk som visste vem deras herre var. Och Jesus var utsänd till dem för att de börjat glömma det. Genom att påminna dem skulle några av dem börja predika Jesus budskap för de andra och innan slutet för världen och för Satan skulle budskapet ha spritt sig till all världens folk.

Nu inför den stora vedermödan utvecklas en kristen ideologi som menar att nazisterna är de rättfärdiga och att förintelsens offer var djävulens barn. Det börjar bli allt mer synligt att Satan är en lögnare av rang och att slutet närmar sig ganska snabbt.
Mer än så;
Dessa får och getter kallar alla Jesus för Herre!

Observera att samtliga i sluttiden tillber antingen antikrist eller Jesus.

Antikrist= istället för Kristus, och dessa nämner också Herren i Matteus 24.

Här ser vi inga indianer, aboriginer eller andra med icke- monoteistisk vetskap om en messias!

Tvärtom mot vad du säger så avvecklas kristendomens vaksamhet mot framförallt judar och staten Israel. I många länder finns förbud av olika grad att ifrågasätta den sionistiska synen på både judisk och kristsionistisk syn på händelserna strax före samt under och efter andra världskriget.

Jag noterar att du förstod det absolut tydliga budskapet i Uppenbarelseboken kapitel 13.
Citera
2022-02-10, 22:13
  #330
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Eller än nazist hög på sin egen ras.
Nazismen är död. Syftet var att upprätta staten "Israel".

"10Den som för andra bort i fångenskap, han skall själv bliva bortförd i fångenskap; den som dräper andra med svärd, han skall själv bliva dräpt med svärd. "
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/13.htm

Alla som är emot antikrists/dajjals världsordning är en terrorist. Det spelar ingen roll hur fredlig vederbörande är.
__________________
Senast redigerad av LadySweden 2022-02-10 kl. 22:18.
Citera
2022-02-11, 11:28
  #331
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Vissa tror inte på Gud utan försöker koka ihop den slutliga lögnen, en kristen religion att användas i hatets och dödandets tjänst. Om dessa hade den minsta tanke i riktning mot att Gud finns så skulle de inte våga eftersom de saknar varje tillstymmelse till mod.

Nu måste detta ske som en del av den stora vedermödan, men alla som tror på en god makt kommer att hålla sig borta från deras vridna världsbild.

Mark 13:9-10
Men tagen I eder till vara. Man skall då draga eder inför domstolar, och I skolen bliva gisslade i synagogor och ställas fram inför landshövdingar och konungar, för min skull, till ett vittnesbörd för dem. Men evangelium måste först bliva predikat för alla folk.
Citera
2022-02-11, 17:27
  #332
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
så säger väl ganska många gudar? både kristendomen, juden, och islamismen? varför tycker gudarna de e så fucking viktigt att de e så viktigt att tro o bara tro på en gud?

Ja, du skall icke tillbedja någon annan gud, ty HERREN heter Nitälskare; en nitälskande Gud är han.

Du skall inga andra gudar hava jämte mig.

egotrippad eller vad? fattar allt annat hen menar o varför typ att man inte ska döda, ljuga, knulla runt osv men varför är de så viktigt för gud att man inte tror på nån annan eller tror över huvud taget? ja tror inte på gud men e intresserad.
Det sitter tre gubbar på varsitt moln, varav endast en av dessa har kartan till skatten. De säger alla tre ”du skall inga andra gubbar hava jämte mig!

Gubbe ett har skattkartan. Gubbe två och Gubbe tre luras och har inte skattkartan utan deras kartor leder till det piskande eldhavet där förtärelsen sätts i verke!

Så det är helt enkelt av ren kärlek som Gubbe ett ber om total uppmärksamhet.
Citera
2022-02-12, 07:59
  #333
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
En person som ägde många företag startade ytterligare ett företag. De som skulle arbeta i företaget fick instruktioner om hur det skulle drivas och vad som skulle göras. Men verksamheten bedrevs inte på det sätt som ägaren ville. Ägaren klagade i pm på hur företaget sköttes men ingen förbättring skedde och företaget gick inte heller bra. Så småningom skickade ägaren ett pm med information om sitt beslut att verksamheten skulle läggas ned, men att de anställda som åtminstone försökt arbeta efter instruktionerna skulle få nya anställningar i de andra företagen.
__________________
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2022-02-12 kl. 08:03.
Citera
2022-02-13, 11:03
  #334
Medlem
Mogrens avatar
Du ska inga andra gudar hava jämte mig.
Samma budskap som användes av Hilter, Stalin Mao, Saddam för att bara nämna några.
Citera
2022-02-13, 11:08
  #335
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Du ska inga andra gudar hava jämte mig.
Samma budskap som användes av Hilter, Stalin Mao, Saddam för att bara nämna några.
Gubbe 4,5,6 och sju i ordningen.

Fjärran från Gud. Den ende evigt levande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback