Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-23, 20:08
  #1
Medlem
NorthPorts avatar
Tänkte ta en vecka någonstans på dom grekiska öarna eftersom jag aldrig varit där tidigare. Jag vet egentligen väldigt lite om Grekland som resmål så tar tacksamt emot tips. Vill ha bra barer och restauranger, men slipper gärna snorfulla 20-åringar eller fulla engelsmän i allmänhet. Behöver inte vara någon större stad, men gärna lite större än en bargata som man snabbt tröttnar på. Bra stränder förstås. Jag är runt 40 och kommer att resa själv.

Några idéer?
Citera
2015-08-23, 20:11
  #2
Medlem
Naxos är underbart, det finns klubbar om man vill gå ut och dansa men ingen festö!
Citera
2015-08-23, 21:28
  #3
Medlem
RDM90s avatar
Chania på Kreta är också ganska stor och inte totalinvaderad av turister än.
Citera
2015-08-23, 21:44
  #4
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Naxos är underbart, det finns klubbar om man vill gå ut och dansa men ingen festö!

Jag glömde att skriva att jag tänkte dra väldigt snart, i början av september typ. Det verkar tyvärr varken finnas några schyssta charter eller ens hotell kvar på Naxos, men tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
Chania på Kreta är också ganska stor och inte totalinvaderad av turister än.

Tack, ska kolla lite.
Citera
2015-08-25, 12:03
  #5
Medlem
Beror helt och hållet på vad du är intresserad av.
Jag flög till Rhodos för att titta på den gamla staden som är med på UNESCO:s världsarvslista, åkte runt på egen hand och kikade på Lindos och andra intressanta ställen samt gjorde en dagsutflykt till ön Symi, som är sagolikt vacker.

Skall du bara ligga och sola och bada spelar det väl ingen större roll vilken ö du väljer....

Kolla in mitt upplägg på Rhodos

http://stalvik.se/resor/grekland-rhodos-resa/
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2611430

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback