Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-23, 17:14
  #1
Medlem
Det här känns inte helt relevant för övervakning och integritet men det passar iaf på ett sätt och jag kom in på något bättre forum för min fråga!

Jag befann mig på Gullmarsplan vid 8-tiden i fredags kväll. Där (utanför spärrarna, nära det lilla kaféet) stod en klunga med 8-10 ordningsvakter i ring. Har aldrig sett så många ordningsvakter samlade, inte ens i T-centralen (och om någon nu tänker "herp derp you should get out more" så är mitt svar; öh, ja, jag vet).

Är helt enkelt nyfiken på vad som gör Gullmars till en så farlig station att det behövs så många ordningsvakter där? Sen kan en ju också undra hur effektiv "trygghetsfaktor" det är när alla vakter står precis bredvid varandra.
Citera
2015-08-23, 17:16
  #2
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malignat
Det här känns inte helt relevant för övervakning och integritet men det passar iaf på ett sätt och jag kom in på något bättre forum för min fråga!

Jag befann mig på Gullmarsplan vid 8-tiden i fredags kväll. Där (utanför spärrarna, nära det lilla kaféet) stod en klunga med 8-10 ordningsvakter i ring. Har aldrig sett så många ordningsvakter samlade, inte ens i T-centralen (och om någon nu tänker "herp derp you should get out more" så är mitt svar; öh, ja, jag vet).

Är helt enkelt nyfiken på vad som gör Gullmars till en så farlig station att det behövs så många ordningsvakter där? Sen kan en ju också undra hur effektiv "trygghetsfaktor" det är när alla vakter står precis bredvid varandra.
Dom kanske stod och dividerade hur dom ska lägga upp nattpasset?
Annars så är det ju nattbussarna som gör Gullmars till en lite stökigare plats.
Citera
2015-08-23, 17:16
  #3
Medlem
prizs avatar
Det hade antagligen hänt något där därav koncentrationen av vakter.
Citera
2015-08-23, 17:25
  #4
Medlem
Gullmars är inte farligt, men jag vet att det ska vara minst en OV patrull där, alltså 2 st hela natten på helger. Dom andra skulle förmodligen ut på sträckor eller andra stationer.
Citera
2015-08-24, 22:01
  #5
Moderator
Ruskigbusss avatar
Övervakning och integritet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-08-27, 19:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetpolisen
Dom kanske stod och dividerade hur dom ska lägga upp nattpasset?
Annars så är det ju nattbussarna som gör Gullmars till en lite stökigare plats.


Ok det är möjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback