Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-23, 01:30
  #1
Medlem
Söker tacksamt tips om billigaste sättet att ta sig till Bolivia :)
Planen är att vara där och volontärarbeta i 6-8 veckor, men då jag har varit där innan vill jag även se ett av de närliggande länderna.
T ex flyga in till Rio och ut från Bolivia. Men jag är öppen för alla förslag och länder, desto billigare desto bättre :cool:
Jag har inga problem med nattbussar osv, har bara svårt att hitta ett flyg för ett rimligt pris, hoppas någon har nått tips på bolag eller annat :evilgrin39:
Citera
2015-08-23, 02:51
  #2
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niinja85
Söker tacksamt tips om billigaste sättet att ta sig till Bolivia [..]

Jag vet inte om det förtjänar en smiley men det finns gott om fartyg som anländer Arica som man antagligen kan borda till en ganska rimlig peng.
Citera
2015-08-23, 09:43
  #3
Medlem
luckylucazs avatar
Det enklaste är nog Peru. Du kan flyga in i Lima, ta dig söderut antingen med buss eller budgetflyg, korsa över till Bolivia vid Titicaca-sjön, och fortsätta till La Paz.

Dock är Peru någorlunda likt Bolivia i många avseenden, så du kanske vill se något mer annorlunda? Jag skulle välja Colombia, Brasilien eller Argentina i så fall.

Flyg mellan länder i Sydamerika är dyrt, och buss kan ta väldigt lång tid. Bussar i Bolivia är också ganska obekväma. Jag skulle tänka lite extra innan jag tog en buss från Brasilien till Bolivia t.ex. Se gärna till att göra så många stopp på vägen som du kan.

Du bör titta närmre på "multi city" eller "multi stop"-biljetter. T.ex. ett flyg Sverige - Rio/Sao Paulo, ett flyg vidare till Bolivia, och ett från Bolivia hem. Du kan söka sådana biljetter på flera sidor, t.ex. Itasoftware, Momondo, Kayak, Expedia. Ibland till samma pris som en vanlig t/r-biljett.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2611151

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback