Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-27, 09:44
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Om man gör på samma sätt fast med kaloribalans då ? Är det möjligt att bli fetare på balans ? Tänker såhär. Hetsäter ibland. Ta typ igår. Blev 5000 kcal. Förbrände circa 2800. Kompenserar detta genom att inte äta idag. Tränar lite och bränner totalt under dagen 2200 kcal. Resten av veckans dagar äter jag på balans. Kan det vara så att jag under dagen jag äter som en gris går jag upp 2000 kcal fett. Och sen när jag fastar så tappar jag istället muskler och inte fett. På så sätt har jag gått upp i fett och ner i muskler även om typ vikten står stilla. Funkar det så ? Eller blir jag av med fettet jag la på mig igår idag när jag fastar.

Man kan inte prata om så liten tid när det gäller muskler. Det är över lång tid det blir skillnad. Precis som när du bygger muskler. Ett pass gör ingen skillnad. Men 100-1000 pass gör större skillnad. Så att inte äta optimalt en gång på ett år gör ingen skillnad. En gång i veckan är 1 av 7 dagar vilket inte heller är så mycket. Dock inte optimalt så klart.
Citera
2015-08-27, 13:50
  #14
Medlem
Dreass avatar
I teorin går man upp i vikt av ett sådant upplägg. I praktiken kan det bli annat. Äter du ordentligt mycket på en och samma gång kan kroppen öka förbränningen och din spontanaktivitet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback