Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-22, 12:14
  #1
Medlem
Hej!

Vad finns det för kriminella grupperingar i Malmö idag, jag menar då tungt kriminella, inte de som kör runt i svart bmw och leker tuffa.
Citera
2015-08-30, 02:15
  #2
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pd79
Hej!

Vad finns det för kriminella grupperingar i Malmö idag, jag menar då tungt kriminella, inte de som kör runt i svart bmw och leker tuffa.

Min erfarenhet är att det alltid är HA som håller en bra och proffessionell nivå. De är verkligen en maffia, mer eller mindre.

Sen har du bmw grabbarna..som överallt.

Annars är jag övertygad om att det finns någon enstaka person här och där i landet som har täta band med världseliten (underjorden), exempelvis ryssarna. De är på en helt annan nivå. Har dock ingen källa
Citera
2015-09-01, 09:29
  #3
Medlem
Kersers avatar
Jag har bott i Malmö i 30ish år, rört mig i väldigt blandade kretsar och områden. Trots det har jag aldrig, vad jag minns, sett HA i stan. Varför har dom inte en årlig corteo genom stan eller nått? Var det inte här det första chartrat bildades? Varför ser man dom aldrig ute på krogen?
Citera
2015-09-02, 22:15
  #4
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerser
Jag har bott i Malmö i 30ish år, rört mig i väldigt blandade kretsar och områden. Trots det har jag aldrig, vad jag minns, sett HA i stan. Varför har dom inte en årlig corteo genom stan eller nått? Var det inte här det första chartrat bildades? Varför ser man dom aldrig ute på krogen?

Första bildades i Djurslöv (väldigt nära Staffanstorp) utanför Malmö om vi nu ska vara noggranna

HAMC & BMC är smarta nog att hålla sig undan polisens strålkastarljus genom att inte fjanta runt på stan och föra väsen. Diverse falanger, nationaliteter och löst sammansatta supportrar gör detta åt dom med stor framgång kan man säga. Tror helt enkelt dom blivit lite kloka med åren! Alla dessa skjutningar och handgranater tar på polisens resurser och låter MC-gängen få "arbetsro".

MC-killarna jag sett sista tiden har använt lite mer diskreta eller vardagliga kläder när dom visat sin tillhörighet. Typ ett mindre tryck på bröstet, broderad axel osv. Som vilket "reklamplagg" som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback