Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-22, 11:33
  #1
Medlem
Måste lämna landet då jag blivit utkickad av familjen. Vart kan jag dra med denna summa och aldrig komma tillbaka? Tankarna just nu går mest runt filipinerna, bali har jag besökt och gillat. Jag har inga skulder osv. Ska jag boka en enkel till Manila och sedan ta mig lite söderut? Någon med tips på hur detta ska gå till?
Citera
2015-08-22, 11:39
  #2
Medlem
45 000 kommer inte räcka för ett nytt liv. Max två månader i Asien.
Citera
2015-08-22, 11:44
  #3
Medlem
Har en tanke på att kanske dra till något tempel och bli munk, borde inte gå lös på allt för mycket, någon med erfarenhet?
Citera
2015-08-22, 11:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacksterr
Måste lämna landet då jag blivit utkickad av familjen. Vart kan jag dra med denna summa och aldrig komma tillbaka? Tankarna just nu går mest runt filipinerna, bali har jag besökt och gillat. Jag har inga skulder osv. Ska jag boka en enkel till Manila och sedan ta mig lite söderut? Någon med tips på hur detta ska gå till?

45.000?

Jag vet inte om du skämtar, men vad har du för planer när du väl kommit fram till Filippinerna? För 45.000 är inte ens mycket pengar i Sydostasien numera.
Som du kanske förstår så kan du inte bara luta dig tillbaka med 45.000 på fickan, så istället för att fråga forumet om tips kanske du kan redogöra för dina framtida planer på hur du tänkt att försörja dig.

Mitt enda tips till dig är att du bör fundera på försörjning innan du åker.
Citera
2015-08-22, 11:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacksterr
Har en tanke på att kanske dra till något tempel och bli munk, borde inte gå lös på allt för mycket, någon med erfarenhet?

Bli munk i filippinerna? Jo jag tackar ja.
Filippinerna är ett katolskt land med muslimska minoriteter.

Ännu ett tips från mig, kolla upp landet och dess religion innan du reser också
Citera
2015-08-22, 11:49
  #6
Medlem
Planen är att försöka hitta någon sysselsättning såsom jobb och att surfa
Citera
2015-08-22, 11:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacksterr
Planen är att försöka hitta någon sysselsättning såsom jobb och att surfa

En surfande munk. Hahaha

Lägg ner drömmarna och kom in i matchen nu.
Citera
2015-08-22, 11:51
  #8
Medlem
kordens avatar
Nytt liv då menar du permanent.
Så 45 är inte mycket att hurra för, och socialabidrag har dom nog inte i dessa länder lätt att få uppehållstillstånd? Mm

Vad har du för bakrund innom jobb?
Citera
2015-08-22, 11:53
  #9
Medlem
hehehe, jag måste ju dra någonstans iaf.. försök komma med ett tips som faktiskt hjälper istället
Citera
2015-08-22, 11:54
  #10
Medlem
Kasst med jobberfarenhet, kört lite telemarketing och diverse ströjobb bara
Citera
2015-08-22, 11:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacksterr
hehehe, jag måste ju dra någonstans iaf.. försök komma med ett tips som faktiskt hjälper istället

Ja. Här kommer ett tips.
Antar att din ålder är emellan 18-25 år.
Så gå klart skolan, lägg ner drogerna och skaffa dig ett jobb. Kolla även in olika hemsidor för andrahandsuthyrning av bostäder.
Lycka till
Citera
2015-08-22, 11:58
  #12
Medlem
bithaxs avatar
Skall du leva resten av livet på knappt två månadslöner?

Jag tror det är smartare att stanna i sverige, ta studielån så småningom skaffa dig ett jobb.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2610855

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback