Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-25, 15:34
  #13
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllisLove
Ett "hål" i verkligheten uppstår när vi ser genom illusionen. Att allt är en dröm. Det är antagligen det du gjort. Att ingenting står stilla har med förändring att göra eftersom det är det enda vi kan vara säkra på.

Detta är svaret. Allt är en dröm och när man ser det blir det "hål" i det som man tror vara verkligt. Samtidigt är allt i den efemära drömen i rörelse.
Citera
2015-08-25, 18:03
  #14
Medlem
Filosofi --> Psykisk hälsa - Drömmar och sömnrelaterade fenomen
/Xuno
Citera
2015-08-25, 22:18
  #15
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Visst är det där inne på rätt spår. Verkligheten är en dröm som går ut på drömma så länge som möjligt. Om vi bara fick allting perfect direkt eller för fort så skulle inte upplevelsen ha något syfte längre.

Verkligheten går i rotation som i en dröm eller film. Först är allt bra sen händer något dåligt. Sedan överkommer man problemet så allt blir bra igen. A>b>c. Tror man att allt är A hela tiden så är man korkad.

Syftet med upplevelsen är upplevelsen eftersom upplevelsen är omringad av en icke upplevelse som motiverar upplevelsen.
Citera
2015-08-25, 23:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Filosofi --> Psykisk hälsa - Drömmar och sömnrelaterade fenomen
/Xuno

Ja så verkar det vara.

Jag kom hit för att hitta diskussionspartners med djup och insikt. För att diskutera filosofi över ett glas vin. Men under mina två veckor här finner jag att jag är tvungen att sopa undan skräp som blåser in i vardagsrummet istället för att sitta ner och diskutera.

Du har uppenbarligen varit här längre än mig och försöker städa golvet, så jag frågar dig om det alltid varit så här och varför ingen modererar gruppen.

Om någon med begåvning för filosofi ramlar in här kommer han tänka att det är en latrin snarare än ett ställe att prata. Det vore verkligen en skam om vi förlorar de som hör hemma här. Det här forumet är mer som Facebook: ett toalettpapper för hjärnan.

Jag ger inte upp än, men jag har inte obegränsat tålamod. Ska vi rapportera såna här "ämnen" till en moderator?

Hoppas du svarar Xuno.
Citera
2015-08-25, 23:50
  #17
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception

Jag ger inte upp än, men jag har inte obegränsat tålamod. Ska vi rapportera såna här "ämnen" till en moderator?

Varför gör du inte en egen tråd då? Vad är syftet med att gråta ut i denna tråd för att du inte vill diskutera ämnet?
Citera
2015-08-26, 04:37
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Varför gör du inte en egen tråd då? Vad är syftet med att gråta ut i denna tråd för att du inte vill diskutera ämnet?

Här är mitt försök att diskutera ämnet i din tråd:
(FB) Ett

Du har inte svarat på den. Istället har du rapat upp:

"Syftet med upplevelsen är upplevelsen eftersom upplevelsen är omringad av en icke upplevelse som motiverar upplevelsen. "

Jag tycker att det är bedrövligt. Om du tycker och tror något borde du kunna argumentera för saken, förklara vad du menar, reda ut missförstånd, definiera vad orden betyder och helt enkelt ta mig i handen steg för steg till din slutsats.

Men du gör inte det. Varför?
Citera
2015-08-26, 04:54
  #19
Medlem
Idiadors avatar
Mata inte trollet mera.. Invänta moderatorerna flytta det här i papperskorgen.
Citera
2015-08-26, 05:17
  #20
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Ett hål i huvudet. vore passande som rubrik istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback