Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-21, 23:49
  #1
Medlem
Durexs avatar
Hej,

Tycker mig se i öde industri att det står brandsläckare på golvet mitt i dörröppningar och hallar. Är detta något man gör när man rensar ut husen eller är det ett verk av diverse pundare och hemlösa?

Det var väldigt tydligt just i en kontorsbyggnad vi besökte nyligen som inte börjat rivas. Vi fattade ganska tidigt att vi inte var själva i byggnaden men ville ändå kolla runt och såg spår av en/flera hemlösa samt väldigt många brandsläckare utplacerade strategiskt men förstog inte anledningen till varför. Är det för beskydd eller bara något personen fick för sig när denne var påverkad?
Citera
2015-08-22, 10:04
  #2
Medlem
fuskarens avatar
Det kan vara för att dörrar inte ska slå igen så att man råkar bli inlåst.
Citera
2015-08-22, 10:36
  #3
Medlem
Durexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren
Det kan vara för att dörrar inte ska slå igen så att man råkar bli inlåst.

Smart! Men de stod inte nära någon dörr på det sättet, de stod även i hallar utan dörrar.
Citera
2015-08-26, 15:17
  #4
Medlem
Running_mans avatar
Ja exakt. Man öppnar dörren inifrån och upptäcker sen att den inte går att bara smälla igen för då går den i lås. Man ser sig omkring i några sekunder och tar det första bästa, lösa man hittar och ställer den i dörröppningen. Oftast en brandsläckare, ibland en stol eller som sist jag såg detta fenomen: brandslangen eller sopborstar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback