Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-21, 19:22
  #1
Avstängd
Bryter ut den nya vågen av diskussioner om Direktdemokraterna som det nya hoppet för drogliberalismen till en egen tråd.

Jag sälv är i dagsläget emot direktdemokraterna, men jag vill först höra vad ni har att säga.

Det argumenteras för att DD är det enda parti utanför åttaklövern som kan tillfredsställa dels "vanlig" politik och samtidigt drogliberalism utan att krocka. Småpartier kan inte ersätta åttaklövern vad det gäller ansvaret att styra landet, så partier som "drogpartiet" och "kannabispartiet" är ju bara att glömma.

Jag vill veta varför man nu ser DD som det nya hoppet? Varför ryktet cirkulerar kring brukare och langare att det här skulle vara räddningen. Beror hoppet på att vanligt folk också är beredda att rösta på DD?
Citera
2015-08-21, 19:30
  #2
Medlem
Underkasts avatar
För att vara någon som är emot Direktdemokraterna så gör du verkligen mycket reklam för partiet
Citera
2015-08-21, 19:59
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Underkast
För att vara någon som är emot Direktdemokraterna så gör du verkligen mycket reklam för partiet

Partiet fascinerar mig. Men om du gör en avancerad sökning av mina inlägg på sökordet direktdemokraterna ser du att jag gör allt annat än reklam för dem.
Citera
2015-08-21, 20:48
  #4
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Det är fortfarande majoritetsbeslut vid omröstningar även om DD skulle råda och majoriteten är inte drogliberaler.
Citera
2015-08-21, 20:59
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det är fortfarande majoritetsbeslut vid omröstningar även om DD skulle råda och majoriteten är inte drogliberaler.

Fast argumenten jag sett är att man kan få in frågor som "cofféshops".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback