Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-24, 16:17
  #13
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golztv
Tror knappast det är en skit gitarr, Jo, Han som gav mig den ska lära mig.. Då han varit musiklärare och är med i flertal band..
bara sugen o lära mig asap..
Tre timmar om dagen skriver du, men inte under hur lång period. Att lära sig spela gitarr och få ackorden att sätta sig på minnet kan ta lite tid. Vill du lära dig spela bra gitarr måste du sitta och nöta en hel del... Allt eftersom kommer du se sammanband och lära dig byta mellan ackord smidigare.

Kanske din morbror kan lära dig lite eftersom han tydligen var en gitarrlärare en gång i tiden? Bara en idé jag fick så här när jag läste det där.
Citera
2015-08-26, 14:58
  #14
Avstängd
Jarlsbergs avatar
Det var en fin gitarr!

Står det ingenting utanpå kan det ibland finnas ett "klistermärke" inne i gitarren.

Istället för att lära dig olika ackord som sådant, kanske det är enklare att lära dig låtar som använder sig av de vanliga vis-ackorden vid sadeln. Det blir nog enklare att minnas, och möjligen lite roligare att öva också.

Hey Joe, Jimi Henrix + Hush med Deep Purple: C, G, D, A, E
Me and Bobby McGee, Janis Joplin: G, C, D
House of the raising sun, Animals: Am, C, D, F, Am, E

Osv, osv... Bara att lära sig ett fåtal ackord uppe vid sadeln så kommer du kunna spela tusentals låtar.
__________________
Senast redigerad av Jarlsberg 2015-08-26 kl. 15:06.
Citera
2015-08-26, 15:02
  #15
Avstängd
Jarlsbergs avatar
Dubbelpost
Citera
2015-08-27, 16:26
  #16
Medlem
mrtowlies avatar
Har du någon kompis som spelar gitarr? Det absolut enklaste sättet att lära sig ett instrument är att helt enkelt spela tillsammans med någon som kan, som kan visa dig. Sen kör ni några enkla låtar tillsammans, typ knocking on heavens door.

Sen skriver ni några enkla låtar tillsammans och dricker öl - där börjar det bli kul på riktigt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback