Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-21, 08:14
  #1
Medlem
simp00s avatar
Gjorde härom veckan en beställning från maxgrowshop.com, Har betalt för varorna och fick veta att en av varorna jag beställt var slut i lager så det skulle dröja några dagar extra och att paketet skulle skickas i förra veckan.
Sen skrev jag till dem i fredags för att se om det blivit skickat och då sa dem att de fortfarande väntar på varan och att dem uppdaterar mig så fort den kommit.
Nu har jag inte fått tag i dem på 3 dagar på mail och när jag försöker ringa så kommer jag bara till en telefonsvarare.

Vad har ni andra för erfarenheter av detta företag?
Blir jag scammad tro?
Citera
2015-08-28, 10:51
  #2
Medlem
simp00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simp00
Gjorde härom veckan en beställning från maxgrowshop.com, Har betalt för varorna och fick veta att en av varorna jag beställt var slut i lager så det skulle dröja några dagar extra och att paketet skulle skickas i förra veckan.
Sen skrev jag till dem i fredags för att se om det blivit skickat och då sa dem att de fortfarande väntar på varan och att dem uppdaterar mig så fort den kommit.
Nu har jag inte fått tag i dem på 3 dagar på mail och när jag försöker ringa så kommer jag bara till en telefonsvarare.

Vad har ni andra för erfarenheter av detta företag?
Blir jag scammad tro?


Kan meddela att jag tillslut kommit i kontakt med företaget och att mina varor blivit skickade.
Så Maxgrowshop är gröna.
Citera
2015-08-28, 13:07
  #3
Medlem
Du är ju dum på riktigt om du beställer utomlands när det ändå finns shoppar i Sverige?.?.? Varför ens riskera en liten mm att dom kollar den leveransen? Speciellt från tjacklandet nr 1 Polen!? Om jag inte läste fel.
Känns som att beställer man ett kit därifrån och det blir stoppat kan man ju räkna med att man är på listan.
Frön är ändå ett kuvert tunt och blandas med tusen andra. Här kommer nån svart jobbar polack med ett risigt ekipage med grejer från Polen. Dem röngtaf vi direkt... Aja hade som sagt inte best utomlands..
Citera
2015-08-28, 14:07
  #4
Medlem
som ovan säger, tulltjänstemännen vet mycket väl hur cannabisodlingsutrustning ser ut så om du har beställt till din egen adress och du tänkte odla på den här adressen så skulle jag vara lite nojjig. tullen samarbetar ju med polisen.

när det gäller odlingsutrustning m.m ska man alltid ha en polare som beställer det i sitt namn till sin adress så om polisen sen gör rassia så kommer dom inte hitta något.

har även hänt att folk som har beställt från svenska shoppar har fått rassia, därför ska man aldrig beställa till sig själv.
Citera
2015-08-28, 16:00
  #5
Medlem
simp00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
Du är ju dum på riktigt om du beställer utomlands när det ändå finns shoppar i Sverige?.?.? Varför ens riskera en liten mm att dom kollar den leveransen? Speciellt från tjacklandet nr 1 Polen!? Om jag inte läste fel.
Känns som att beställer man ett kit därifrån och det blir stoppat kan man ju räkna med att man är på listan.
Frön är ändå ett kuvert tunt och blandas med tusen andra. Här kommer nån svart jobbar polack med ett risigt ekipage med grejer från Polen. Dem röngtaf vi direkt... Aja hade som sagt inte best utomlands..

Skulle snarare säga att det är du som är dum om du beställer utrustning inrikes när det finns utländska shoppar med avsevärt mycket bättre priser och utbud.
Paketet får tullen kolla paketet hur mycket dem vill, så länge man har en målvakt som man litar på så är allt lugna puckar.
Citera
2018-09-27, 22:22
  #6
Medlem
Snacka om att folk dömer först och tänker sen.
Skulle tro att polisen är ett större hot än tull tjänstemän..
Tror ni på fullt allvar att tullen springer till farbror blå så fort de kommer ett packet med odlings utrustning? har det någonsin hänt? skulle mer än gärna vilja se en referens på det

Skulle nog våga påstå att de är lite tvärtom, om det nu är polisen man är orolig för eller tullen..
Personligen så skulle jag nog ha sätt polisen som ett större hot.
Vi har öppna gränser inom EU, så risken att packetet blir noga granskat är väldigt liten.
Givetvist blir de väl röntgen o risk att en hund kanske luktar på det..
Men de kommer inte ge något.
Så länge du inte köper begagnad utrustning så är de väldigt lugnt, de är inget olagligt..

Men självklart finns de fördelar och nackdelar..

Fördelarna
Man finns inte med i något svenskt kundregister.
Polisen vill nog mer än gärna komma åt kundregistret än en enskild individ som har beställt från utlandet.

Nackdelarna
Tullen kan granska packetet, men vad dom ska göra åt saken är dock oklart..
Sanolikheten att dom skulle göra de är väldigt låg.
Dom kanske vet vad man kan använda utrustningen till, men det bevisar ingenting..
Utan bevis så känns de väldigt lång draget att tullen skulle springa till polisen.

nortonlight nämnde även "tjack landet polen" hur slut som människa är man om man tror att tullen skulle se fel på odlings utrustning o tjack hah
Dom kör röntgen för att se misstänka föremål, och då är det vapen och knark dom letar efter.
Inte lampor, tält slangar jord eller vad de nu kan vara..

Min personliga bedömning om man inte vill hamna i ett svenskt kund register, så är det beställa utomlands som gäller.
Men så är de ju även billigare så varför inte..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback