Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-31, 03:25
  #1429
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
VM:s bästa prestation kan väl inte vara någon annan än den Dafne Schippers gjorde på 200 meter. Enligt Schippers tränare genomgår hon inemot 60 dopningstester varje år.

Så mer än 1 per vecka. Knappast.
2015-08-31, 06:42
  #1430
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Så mer än 1 per vecka. Knappast.


Ingen aning, såg bara hans uttalande som hävdade det. Förmodligen genomgår hon åtminstone fler tester än Carl "Bobban" Lewis gjorde på sin tid.
2015-08-31, 08:27
  #1431
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
VM:s bästa prestation kan väl inte vara någon annan än den Dafne Schippers gjorde på 200 meter. Enligt Schippers tränare genomgår hon inemot 60 dopningstester varje år.

Det argumentet körde Lance Armstrong också. Han brukade prata om 500 tester. Antalet tester behöver inte säga särskilt mycket faktiskt vilket historien har lärt oss.

Jag undrar om de har kört ett CIR-test på henne.
2015-08-31, 09:45
  #1432
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det argumentet körde Lance Armstrong också. Han brukade prata om 500 tester. Antalet tester behöver inte säga särskilt mycket faktiskt vilket historien har lärt oss.

Jag undrar om de har kört ett CIR-test på henne.

Jag har som sagt ingen koll på det, men kan hålla med om att det låter skumt att börja försvara sig med argument om att många tester görs. Rent fysionomiskt påminner Schippers en hel del om Katrin Krabbe med känd bakgrund. Visserligen ertappades aldrig Krabbe med annat är Clenbuterol, men det säger egentligen inget om något annat.
2015-08-31, 10:25
  #1433
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har som sagt ingen koll på det, men kan hålla med om att det låter skumt att börja försvara sig med argument om att många tester görs. Rent fysionomiskt påminner Schippers en hel del om Katrin Krabbe med känd bakgrund. Visserligen ertappades aldrig Krabbe med annat är Clenbuterol, men det säger egentligen inget om något annat.

Jag suckar i varje fall varje gång någon ältar hur många tester man har gjort och börjar prata om "never tested positive".

Det är endast ett bevis på att man inte har varit positiv med den testmetoden vid de tillfällena.
2015-08-31, 11:12
  #1434
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Att Schippers sprintar bättre när hon inte behöver anpassa kroppen till kula är väl ganska självklart.
2015-08-31, 11:24
  #1435
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Att Schippers sprintar bättre när hon inte behöver anpassa kroppen till kula är väl ganska självklart.

Det är mycket möjligt att det finns en logisk anledning till framgången, men jag har lärt mig att inte hetsa upp mig för mycket över extraordinära prestationer.

Det dummaste jag gjorde inför VM var att läsa dessa två artiklar.
http://www.propublica.org/article/sp...ent=1440075188

http://www.theguardian.com/sport/blo...oping-struggle
__________________
Senast redigerad av mishima 2015-08-31 kl. 11:27.
2015-08-31, 12:33
  #1436
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är mycket möjligt att det finns en logisk anledning till framgången, men jag har lärt mig att inte hetsa upp mig för mycket över extraordinära prestationer.

Det dummaste jag gjorde inför VM var att läsa dessa två artiklar.
http://www.propublica.org/article/sp...ent=1440075188

http://www.theguardian.com/sport/blo...oping-struggle

Oavsett om du läst dem eller ej så är det ju på det viset. Om man förenklar det ser det alltså ut så här:

Det som prestationsmässigt skiljer individer på extrem toppnivå från varandra är marginellt lite och handlar om bättre kroppsliga förutsättningar för att syresätta och hantera mjölksyra. Genom att regelbundet tillföra sådana substanser [som imiterar de kroppsegna] i mikroskopiskt små doser förbättrar individen sina förutsättningar utan att det går att spåra med dagens dopningsmetoder.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback