Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 22:44
  #61
Medlem
UUUUUUs avatar
Ligger Kraken nere nu eller? Har inte kunnat komma åt sidan på 20-30 minuter.
Citera
2017-08-05, 17:32
  #62
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Om man för över btc till kraken kan man då använda dessa som xbt och sen köpa andra valutor?
Citera
2017-08-05, 23:09
  #63
Medlem
Ja
Citera
2017-08-11, 20:05
  #64
Medlem
snedtrippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b230
Nån som har överskridit sin daily deposit limit och vet vad som kommer hända? pengarna är ''on hold'' just nu

Jag har varit nära ett par gånger faktiskt men det har aldrig överskridits. Vad som händer kan du ju läsa på deras FAQ om jag inte minns helt fel, det står någonstans på sidan iallafall.


Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Om man för över btc till kraken kan man då använda dessa som xbt och sen köpa andra valutor?

Japp det fungerar utmärkt.
BTC/XBT står ju bägge två för Bitcoin, det är bara olika förkortningar.. här kan du läsa lite mer om detta: http://cointext.com/bitcoin-xbt-or-btc/
Citat:
...
A new abbreviation for Bitcoin is starting to come into use, “XBT.” Up to this time “BTC” has been the generally accepted notation for Bitcoin. Since Bitcoin is decentralized there is no standard or anyone to dictate what it should be. The XBT comes from an International Standards Organization (ISO) that keeps a list of currencies. If a currency is not associated with a country then it starts with an “X.” US Dollar is USD and Gold is XAU.
...
__________________
Senast redigerad av snedtrippen 2017-08-11 kl. 20:08.
Citera
2017-08-14, 16:58
  #65
Medlem
Illuzionzs avatar
Någon som märkt senaste tiden att det tar lång tid innan pengarna är inne på kontot? Alltid tagit en bankdag för mig innan, nu har det gått två och inget. Jag har kollat att jag gjort allt som jag ska. Kan inte hitta något fel. SEPA.
__________________
Senast redigerad av Illuzionz 2017-08-14 kl. 17:13.
Citera
2017-08-16, 12:28
  #66
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Någon som märkt senaste tiden att det tar lång tid innan pengarna är inne på kontot? Alltid tagit en bankdag för mig innan, nu har det gått två och inget. Jag har kollat att jag gjort allt som jag ska. Kan inte hitta något fel. SEPA.
Men för helvete håller dem på än? Japp, tog 2 veckor senast jag förde över. Förde över en liten summa nu nyligen och nu är det dag 2, tar det mer än ett par dagar nu igen så är det sista gången jag använder Kraken.

Någon som vet något alternativ förresten?
Citera
2017-08-16, 14:52
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Någon som märkt senaste tiden att det tar lång tid innan pengarna är inne på kontot? Alltid tagit en bankdag för mig innan, nu har det gått två och inget. Jag har kollat att jag gjort allt som jag ska. Kan inte hitta något fel. SEPA.


Väntat i 3 dagar nu...
Citera
2017-08-16, 22:51
  #68
Medlem
No6s avatar
Sista gången jag överför pengar till den här piss-sajten. Någon som vet någon annan sida?
Citera
2017-08-26, 10:28
  #69
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Men för helvete håller dem på än? Japp, tog 2 veckor senast jag förde över. Förde över en liten summa nu nyligen och nu är det dag 2, tar det mer än ett par dagar nu igen så är det sista gången jag använder Kraken.

Någon som vet något alternativ förresten?

Tog 3 dagar denna gång. Tidigare alltid gått på en bankdag.
Citera
2017-08-26, 12:28
  #70
Medlem
snedtrippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Tog 3 dagar denna gång. Tidigare alltid gått på en bankdag.

En stor betydelse är väl vilken bank du gör dina överföringar från samt vilken tid du skickar den ordern.

För mig så tar det normalt en bankdag, om jag gör överföringen tex innan lunch. En gång så la jag en överföring på en fredagskväll och då trillade det in på Kraken runt tisdag eftermiddag om jag inte minns fel..
Citera
2017-08-26, 14:19
  #71
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Tog 3 dagar denna gång. Tidigare alltid gått på en bankdag.

Citat:
Ursprungligen postat av snedtrippen
En stor betydelse är väl vilken bank du gör dina överföringar från samt vilken tid du skickar den ordern.

För mig så tar det normalt en bankdag, om jag gör överföringen tex innan lunch. En gång så la jag en överföring på en fredagskväll och då trillade det in på Kraken runt tisdag eftermiddag om jag inte minns fel..
Jag har snackat med supporten på Kraken och anledningen till att det tar så lång tid för många är följande:

"I'm sorry it's taking so long to reply, but we are catching up on a backlog of tickets.

On occasion funds are placed on hold for manual compliance checks. Unfortunately due to the exponential increase in users over the past year your deposit was held a bit longer than usual. Thank you for your patience.

If there's anything else I can help with please let me know.

Regards,"

För mig tog förr-förra depositen 10 dagar, förra tog 5 dagar. Nu använder jag Localbitcoins istället, så extremt mycket smidigare.
Citera
2017-08-26, 21:41
  #72
Medlem
Martors avatar
Citat:
***MAINTENANCE ANNOUNCEMENT***

Kraken is presently offline for maintenance.

While maintenance is underway, the website and API will not be reachable, and orders will not be able to be placed or canceled.

The Kraken Team


.... ahhhhh har detta hänt innan, hur lång tar det tror ni ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback