Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-20, 11:36
  #1
Medlem
roggeees avatar
Jag har fått höra att jag har ganska tjockt hår, och min mor har ganska känslig och torr hy. Vet inte om det har någon koppling till min hårbotten, men den är ganska konstig. Den kliar lite då och då, inget överdrivet dock, men om jag drar handen genom håret eller nyper till lossnar flera (5-15 st kanske) hårstrån. Sen kommer det mycket vita flarn också, död hud antar jag. Är det här bara mjällproblem? Brukar använda parfymfria shampoon/tvålar när jag duschar.

En till grej också. Har aldrig haft några stora problem med acne i ansiktet men har länge haft en prickig panna. Ser typ ut så här: http://i120.photobucket.com/albums/o...n/forehead.jpg
Använder inga som helst krämer eller så, vet ingenting om hudvård men är beredd att ta itu med detta. Tvålar sällan in ansiktet heller.

Någon som har tips/råd? Bör jag ha någon slags hudvårdsrutin för pannan? Något speciellt shampoo för håret?
Citera
2015-08-20, 22:26
  #2
Medlem
Boka tid hos en hudläkare (kräver remiss i vissa landsting) så får du rätt behandling.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback