Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 20:48
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Snåla människor går bort.
Lögnare går också bort.
Asociala kufar går bort om dom inte ändrar på sig.
Dom som snackar skit om andra (skvallrar) gör det om dig också så dom går fetbort.

Annars accepterar jag de flesta som mina vänner.

Ah, dom som konstant snackar skit bakom ryggen med skvaller är absolut ingenting att ha kvar i vänskapskretsen.
Citera
2018-04-20, 09:42
  #158
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolkomAnnor
Motsägelsefullt:

Det viktigaste i en vänskap är lojalitet ........ Eller jag kan bli vän med någon för att den är rolig, men slutar den vara rolig så bryter jag...

Alltså....

Det är ingen motsägelse sålänge man inte sagt "jag lovar vara vän med dig alltid", och nåt sånt bör man aldrig lova eftersom det är svårt att förutse framtiden.

Med andra ord: det är inte illojalt att säga upp vänskapen eller dra ner på den.
Citera
2018-04-20, 20:50
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Ah, dom som konstant snackar skit bakom ryggen med skvaller är absolut ingenting att ha kvar i vänskapskretsen.

Nja, skitsnack och skvaller kan vara kul ibland, även att driva lite med någon. MEN, det får inte vara elakt eller satt i system.

Tänkte direkt på den här:

Räkfrossa - Int Dä Lite Sjukt?

https://www.youtube.com/watch?v=585qKg6jgJM
Citera
2018-04-21, 10:59
  #160
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det finns mycket gift där ute...

Visst fan är det så, har jag fått erfara allt för många ggr..
Å andra sidan är det bra när ormarna bekänner färg, så rensar man bort packet..
Citera
2018-04-21, 21:27
  #161
Medlem
Om en vän knarkar och ljuger som fan orkar jag inte hur mycket jag än håller av människan i övrigt
Citera
2018-04-22, 01:07
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapphonan
Om en vän knarkar och ljuger som fan orkar jag inte hur mycket jag än håller av människan i övrigt

Jag förstår dig verkligen, otroligt svårt och meningslöst att stå kvar vid en sådan person.
Citera
2018-04-22, 02:12
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaroneTommasi
Nja, skitsnack och skvaller kan vara kul ibland, även att driva lite med någon. MEN, det får inte vara elakt eller satt i system.

Tänkte direkt på den här:

Räkfrossa - Int Dä Lite Sjukt?

https://www.youtube.com/watch?v=585qKg6jgJM

En gammal klassiker, kul det var att se den igen!
Citera
2018-04-22, 02:34
  #164
Medlem
Judinnas avatar
Falskhet.

Vänner som aldrig vill ses även fast man eller de säger "vi borde ses nån dag" och sen när man väl frågar i stunden så är de så jävla upptagna.
Jag förstår att man kan vara upptagna med sitt shit på olika håll och opassande tillfällen! Man har ju sina egna liv.
Men vid det tillfället som jag beskrev så är det sååå falskt, vet inte riktigt hur jag ska förklara.


Har inga vänner i nuläget.
Hänger bara med min pojkvän.
Idag träffade vi hans kompis och fyfan vad jag hatar att göra folk till tredje hjul, därför skippar jag det och umgås som 3 vänner istället

(vi var på kulturnatt, världens tråkigaste event. Men vi hade kul ändå! Hans vänner ogillar mig och han träffar de knappt.)
Citera
2018-04-22, 23:57
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Falskhet.

Vänner som aldrig vill ses även fast man eller de säger "vi borde ses nån dag" och sen när man väl frågar i stunden så är de så jävla upptagna.
Jag förstår att man kan vara upptagna med sitt shit på olika håll och opassande tillfällen! Man har ju sina egna liv.
Men vid det tillfället som jag beskrev så är det sååå falskt, vet inte riktigt hur jag ska förklara.


Har inga vänner i nuläget.
Hänger bara med min pojkvän.
Idag träffade vi hans kompis och fyfan vad jag hatar att göra folk till tredje hjul, därför skippar jag det och umgås som 3 vänner istället

(vi var på kulturnatt, världens tråkigaste event. Men vi hade kul ändå! Hans vänner ogillar mig och han träffar de knappt.)

Ja, men hellre inga vänner än många falska.
Citera
2018-04-23, 00:17
  #166
Avstängd
Falskhet som andra sagt. Addera de som bråkar över eller gnäller över pengar (deras saknad av det), folk som abra gör något för en mot ett pris dvs de gör inte bågot av godhet utan de köper en tjänst de kan återberopa närsomhelst i framtiden för att oftast smitta undan något.
Citera
2018-04-23, 00:43
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaderKent
Falskhet som andra sagt. Addera de som bråkar över eller gnäller över pengar (deras saknad av det), folk som abra gör något för en mot ett pris dvs de gör inte bågot av godhet utan de köper en tjänst de kan återberopa närsomhelst i framtiden för att oftast smitta undan något.

Håller med, vänner skall finnas för varandra utan att pengar skall byta ägare. Tjänster skall göras av fri vilja för att stötta en vän.
Citera
2018-04-23, 15:23
  #168
Medlem
Judinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Ja, men hellre inga vänner än många falska.


Helt rätt.

Var väldigt ledsen i början då jag alltid haft svårt att få vänner.
Men jag lärde mig det du sa, till slut.


Men jag påstår inte att jag alltid varit en bra vän.
Varför jag fick andra att bryta med mig var för att jag (sammanfattat) inte kunde visa känslor bra.
När jag blev arg blev jag riktigt arg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback