Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-08, 19:11
  #277
Medlem
Förhoppningsvis finns det rationella och ärliga rådgivare i hennes krets som gör att hon överväger det beslutet!


Ronda Rousey: 'Of course I'm staying' with coach Tarverdyan


Citat:
Former UFC women’s bantamweight champion Ronda Rousey plans to stay with her longtime coach Edmond Tarvrdyan despite her recent KO loss.

However, despite the pressure from fans, media and her own mother to part ways with her coach, Rousey remained intransigent.

"Of course I'm staying [with coach Tarverdyan]," Rousey told ESPN in an exclusive interview (h/t MMAFighting.com). "That's my mom's opinion, not mine."

Rousey also confirmed that she will return to the UFC to avenge her loss to Holm.

"I need to come back," Rousey declared. "I need to beat this chick. Who knows if I'm going to pop my teeth out or break my jaw or rip my lip open. I have to fucking do it."


http://www.bloodyelbow.com/2015/12/8...ach-tarverdyan
Citera
2015-12-08, 23:14
  #278
Medlem
Ifall hon inte byter tränare får hon det riktigt svårt, samma som med Alexander G - värdelösa
tränare.
Henne taktik mot Holm var antagligen århundradets absolut sämsta, att möta en boxare och
själv vara en riktigt duktig brottare men välja att inte brottas utan enbart boxas är inte bara
på gränsen till vansinne. Dessutom är hennes boxningsteknik under all kritik. Hon verkar slå ganska hårt medan allt annat är sämst inklusive garden.

Och hennes tränare är ju då självfallet också en kungfu-nisse som aldrig ens har sett en uppercut än mindre vet vad det är.
Om MMA lärt världen någonting så är det att brottning (grappling/BJJ/Judo, osv) och boxning (Thai) fungerar medan allt annat inte fungerar alls överhuvudtaget.

Jag hejar dock stenhårt på Ronda och jag vill verkligen se henne vinna över Holm.
__________________
Senast redigerad av Epikantus 2015-12-08 kl. 23:23.
Citera
2015-12-14, 02:05
  #279
Medlem
Det enda som är riktigt skönt är att Rousey åkte på en rejäl klocka av Holm.
Föll så hårt ned från pedistalen.

Det roliga var att det insåg hol redan när första slaget utdelades.

She had it coming.
Rätt åt kaxiga dryga bitchen.

Heja Holy Holm
Citera
2016-01-06, 15:37
  #280
Medlem
Citat:
Planerna för en returmatch har varit 9 juli men exakt när den blir av är oklart.

– De tankarna är inte helt i mål, säger UFC-bossen Dana White.

– Jag måste prata med Ronda. Jag har inte haft ett enda snack om fight eller affärer med henne sedan fighten.

Rousey själv har tidigare berättat att hon är fast besluten att ta sig tillbaka och slå Holm.

http://www.gp.se/sport/1.2948260-kax...te-om-hon-vill
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback