Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-19, 19:58
  #829
Medlem
Jag råkade just på detta och tänkte att det verkar nästan vara för bra för att vara sant, men tror inte att jag skulle orka, men detta kanske kunde vara något för dig?

https://www.magasinetparagraf.se/om-oss/
2017-07-24, 09:15
  #830
Medlem
Valtieris avatar
Gott att se att du inte gett upp ännu, kollar fortfarande tråden för att få ett gott skratt.

Du borde starta en blogg istället där du kan skriva om dina vanföreställningar utan alla de där jobbiga motfrågorna som du behöver anmäla och internets ordningsvakter, begåvade som de är, tar bort.

Sök hjälp.
2017-12-11, 14:35
  #831
Medlem
darthvaders avatar
Slut på reklam?
https://www.expressen.se/gt/horde-ro...ade-sin-mamma/

Hörde röst från "CIA-agent" – mördade sin mamma
2018-01-04, 20:05
  #832
Medlem
Reklam verkar ha fattat att ju mer han skriver destå mer problem får han!
2018-01-04, 22:46
  #833
Medlem
Har messat honom privat utan svar, finns flera skäl att vara tyst.
Förmodligen är det någon av dessa
1 Förstått att destå mer info han lämnar destå mer växer utredning om honom.
2 Är inlagd
3 Är Häktad

Med tanke på vad han skrivit om att dålig mat i affärerna skulle vara ett sätt att komma åt honom skulle jag nästan tro att det är nr 2 som är aktuell.

Rätta mig gärna om jag har fel eller om någon vet hur det ligger till med Trådskaparen.

Att jag är intresserad är därför jag själv har SÄPO span på mig och har haft de senaste 6 månaderna, dock är jag inte intresserad av att lägga ut "bevis och bilder" här.
Det är lite som ett pokerspel, så snart du har avslöjat din hand har du inget mer att komma med!
Bättre att ligga så lågt som möjligt och samla information när de exponerar sig för att spana på dig.
Om du inte har gjort något allvarligt brott så tar deras spaningsresurser slut efter 3-6 mån och utredningen läggs ner.
2018-01-05, 11:46
  #834
Medlem
Här är några tips baserade på mina erferenheter:

Övervakningen tar sällan slut plötsligt utan de tappar gradvis intresset för dig när inget intressant händer. Jag har varit övervakad i tre perioder mellan 1989 och tills dagens datum. Övervakningen har bara tagit slut efter att jag varit "jobbig för dem" Första övervakningen tog slut efter att jag bytt till kopieringssäkra lås. Andra övervakningen tog slut efter att jag installerat en kamera i dörrögat.
Det bästa rådet jag har att ge är att dokumentera allt, skriv kontaktdagbok, ha kameraövervakning/ i dörrögat och i bilen en bilkamera/ till fots en liten personkamera (behöver inte vara dold), byta till kopieringssäkra lås typ KABA Expert. Är det mycket intresserade av dig kommer de att övervaka dig oavsett vilka åtgärder du tar till. Men är de bara måttligt intresserade (misstänkt för småbrott av speciell natur eller ha kända kriminella kontakter eller extrema åsikter) så kommer de att ge upp övervakningen så småningom.
Men bara för du inte märker något längre betyder det inte att du inte är övervakad. De har förmodligen koll på din mobiltelefontrafik och det kan du inte göra något åt, däremot bör du regelbundet installera om dina datorer för att rensa dem på dolda keyloggers (omöjliga att hitta med vanliga antivirusprogram)
Dock bör du ändå vara försiktig med din internet trafik då de förmodligen också har koll på den genom din internet leverantör. Keyloggers är bara för att komma åt dina lösenord. Använd internet cafeer skicka vanliga brev och ha en kontantkortstelefon på ett säkert ställe där många andra telefoner är i trafik runt omkring.

Om de blir närgångna typ hänger utanför din bostad brukar det fungera bra att antingen gå fram och fråga vad klockan är eller be om eld på en cigarett (de är ofta rökare) De gillar inte att bli kontaktade och brukar då dra sig tillbaka. Det som de ogillar allra mest är att bli fotograferade. Att ha en liten personkamera på jackan (finns för några hundra på tradera) får dem att snabbt bli osynliga. Det går också bra att ta kort på dem med mobilkamera men det är mer uppenbart och det är inte alltid det ges tillfälle att att kort.

Hoppas att dessa råd kan vara till någon nytta för någon, jag vill inte skriva om specifika händelser jag varit med om eller om vad min dokumnentation består av då det ligger i mitt intresse att inte väcka deras intresse mer än som redan är fallet, provocerar du dem förlängs övervakningen ofta och det är ju inte det man vill utan tvärt om.
2018-01-16, 21:58
  #835
Medlem
Falska regnr som spanare använder sig av
Det dessa nr har gemensamt är att de går till i det flesta fall
avställda/avregistreade bilar/släpvagnar/Mc/lastbilar.

NKP668
PWK511
BKS598
DZN642
MBD475
FNJ231
OCU837 (skyddat nr)
OTH955
PJU778
OTJ008
WTJ752
RES876
RES076
YHR772 (skyddat)
DXD611
MLF745 (ofta använt nr, vit liten bil)
KXH061
LGS059
OTT917
YNC401
DTM492
OYZ621
DTF684
WAS065
LWY509
BWC099
HGK128
NMR902
2018-01-17, 04:34
  #836
Medlem
johnthedickholmess avatar
Tror du på fullaste allvar Säpo har använt 30 bilar för att spana på dig till och från? 30??? Du tror inte det är större sannolikhet du bara har några töntar efter dig som skulle ledsna bara du ignorerade dem? Glöm att de isf har en massa bilar. Det måste vara ideellt mer eller mindre annars funkar det inte. Har du haft några typ kristna fanatiker/töntar efter dig? Har ni någon .org i närheten av där du bor?
2018-01-17, 10:23
  #837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-exposer
Falska regnr som spanare använder sig av
Det dessa nr har gemensamt är att de går till i det flesta fall
avställda/avregistreade bilar/släpvagnar/Mc/lastbilar.

NKP668
PWK511
BKS598
DZN642
MBD475
FNJ231
OCU837 (skyddat nr)
OTH955
PJU778
OTJ008
WTJ752
RES876
RES076
YHR772 (skyddat)
DXD611
MLF745 (ofta använt nr, vit liten bil)
KXH061
LGS059
OTT917
YNC401
DTM492
OYZ621
DTF684
WAS065
LWY509
BWC099
HGK128
NMR902


Jag har svårt att tro att man använder Corvette med mera för att spana på dig?
2018-01-17, 12:00
  #838
Medlem
Något regnr kan vara fel men de allra flesta är rätt.
En del skyltar har jag även bilder på.
Att det är många beror på att jag har under lång tid samlat regnr (ca 6 mån)
De byter bilar rätt ofta, så det är osäkert om det är några av dessa som är i trafik i dag.
De två sista på listan är dock från denna vecka.

Jag lägger inte ut detta för att få kred från någon här och ni får tro vad ni vill om sanningshalten.
Jag vill i första hand visa att jag har koll på de som kollar mig, de ska veta att när de exponerar sig för att spana på mig så tar jag regnr och fotograferar dem, åker de i en privatbil så hamnar den på min lista med privata regnr,(sällan men det händer) oftast är det leasing eller hyrbil, eller äldre bil med falskt regnr, fotspanar de på mig så fotograferar jag dem. Hänger de utanför min port tar jag kontakt och frågar efter klockan eller något annat.

Kort sagt, de skall veta att det inte skall vara lätt att spana på mig, jag har bränt många av dem men nya dyker upp hela tiden, men till slut så tar väl spaningsresurserna slut och bilar och spanare också. Det är i alla fall min teori, har du väl pratat med en spanare så är han bränd, har du fotat någon på nära håll så är han också bränd osv...
2018-01-18, 15:31
  #839
Medlem
Intrång i hemmet då och nu!

Då jag har vart med ett tag kan jag jämföra arbetsmetoder och proffesionalitet på spanarna och metoderna från sent 80- tal och tills nu. Det kan ju också vara intressant att läsa för er som inte var med då.
På 80 talet var metoderna buffliga. När jag var på arbetet gick de in i min lägenhet med leriga skor.
(hade nytorkade golv) rotade runt bland mina saker utan att ta något.

På 90 talet kunde jag ana rena Stasi metoder. Exempel 1. 1993 var jag var utomlands i en vecka på semester. När jag kom hem och öppnade ytterdörren slog en fruktansvärd stank emot mig, den kom från toaletten, vattnet i vattenlåset var utpumpat så att luften från avloppet kunde strömma fritt ut, locket på toan var öppet, badrumsdörren var öppen, alla garderobsdörrar var öppna. sovrumsdörren var öppen. Alla kläder och textilier i gardreroberna luktade bajs, mina sängkläder luktade bajs, till och med mattan på golvet luktade bajs. Det var fan inte kul att komma hem till! (detta slutade efter att jag satt in den tidens bästa kopieringssäkra lås Israeliska Multilock.)

Exempel 2. Jag hade på min firma en kassalåda som jag hade ett kuvert med kontanter i. Efter arbetsdagens slut räkande alltid kontanterna och skrev på kuveret hur mycket innehöll. Trots detta fattades det ofta en femhundring. För att det skall kúnna hända måste de först tagit sig in genom dörren (vanligt Assa lås) och sedan in i kassalådan (vanlig billig plåtlåda) och detta fortsatte till jag satte i ett 9-tillhållarlås (som inte är dyrksäkert men det tar tid att få upp vilket i så fall skulle exponera dem)

På 2000 talet fortsatte Stasi metoderna, det jag mindes tydligast var när frysen blev avstängd och all mat blev förstörd. (det var inget fel på frysen) Då hade de lyckats att knäcka Multilock låsen och kunde ta sig in i min lägenhet även när detta satt i.
Troligen därför att låssmeden som hade argenturen på dessa var kriminellt belastad och på så sätt lätt att komma åt genom utpressning, han hade alla nyckelnummer med namn och adress och info om hur låsen var slagna.
Efter att jag satt i kamerabevakning i dörrögat gick ingen in i lägenheten mer.

Nu
Numer är de lite mer sofistikerade i sina metoder, de har tagit sig in i mina bilar, (lämnar ofta öppet efter sig) På firma bilen brukar de bara stänga bakdörren halvt för att tala om att de varit där. (jag låser och stänger alltid samt kollar noga) I hemmet gick de in och lämnade nyckelskåpet öppet på vid gavel för att tala om att de varit där. På firman gick de in och släckte de en lampa som alltid brukar vara tänd vid 3 tillfällen. Då jag satt i Markadens säkraste lås KABA Expert hände inget mer. Nu har de i alla fall inte stulit något och de verkar ha lite högre moral och bättre styrning än tidigare.
Det som är tyligast i deras agerande är att det verkar som att det viktigaste inte är att söka information utan det viktigaste verkar vara att störa. på så sätt liknar de flesta underrättelsetjänster varandra. Jag hörde en berättelse om Stasi som lät bekant. De gick ofta in i sina offers lägenheter och bara möblerade om för att visa att de vart där! Ungefär så jobbar Svenska underättelsetjänsten också i dag fast på ett finare sätt, de ändrar på småsaker som de vet att du kommer att lägga märke till när du kommer hem bara för att få dig ur balans.
2018-01-18, 21:28
  #840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-exposer
Intrång i hemmet då och nu!

Då jag har vart med ett tag kan jag jämföra arbetsmetoder och proffesionalitet på spanarna och metoderna från sent 80- tal och tills nu. Det kan ju också vara intressant att läsa för er som inte var med då.
På 80 talet var metoderna buffliga. När jag var på arbetet gick de in i min lägenhet med leriga skor.
(hade nytorkade golv) rotade runt bland mina saker utan att ta något.

På 90 talet kunde jag ana rena Stasi metoder. Exempel 1. 1993 var jag var utomlands i en vecka på semester. När jag kom hem och öppnade ytterdörren slog en fruktansvärd stank emot mig, den kom från toaletten, vattnet i vattenlåset var utpumpat så att luften från avloppet kunde strömma fritt ut, locket på toan var öppet, badrumsdörren var öppen, alla garderobsdörrar var öppna. sovrumsdörren var öppen. Alla kläder och textilier i gardreroberna luktade bajs, mina sängkläder luktade bajs, till och med mattan på golvet luktade bajs. Det var fan inte kul att komma hem till! (detta slutade efter att jag satt in den tidens bästa kopieringssäkra lås Israeliska Multilock.)

Exempel 2. Jag hade på min firma en kassalåda som jag hade ett kuvert med kontanter i. Efter arbetsdagens slut räkande alltid kontanterna och skrev på kuveret hur mycket innehöll. Trots detta fattades det ofta en femhundring. För att det skall kúnna hända måste de först tagit sig in genom dörren (vanligt Assa lås) och sedan in i kassalådan (vanlig billig plåtlåda) och detta fortsatte till jag satte i ett 9-tillhållarlås (som inte är dyrksäkert men det tar tid att få upp vilket i så fall skulle exponera dem)

På 2000 talet fortsatte Stasi metoderna, det jag mindes tydligast var när frysen blev avstängd och all mat blev förstörd. (det var inget fel på frysen) Då hade de lyckats att knäcka Multilock låsen och kunde ta sig in i min lägenhet även när detta satt i.
Troligen därför att låssmeden som hade argenturen på dessa var kriminellt belastad och på så sätt lätt att komma åt genom utpressning, han hade alla nyckelnummer med namn och adress och info om hur låsen var slagna.
Efter att jag satt i kamerabevakning i dörrögat gick ingen in i lägenheten mer.

Nu
Numer är de lite mer sofistikerade i sina metoder, de har tagit sig in i mina bilar, (lämnar ofta öppet efter sig) På firma bilen brukar de bara stänga bakdörren halvt för att tala om att de varit där. (jag låser och stänger alltid samt kollar noga) I hemmet gick de in och lämnade nyckelskåpet öppet på vid gavel för att tala om att de varit där. På firman gick de in och släckte de en lampa som alltid brukar vara tänd vid 3 tillfällen. Då jag satt i Markadens säkraste lås KABA Expert hände inget mer. Nu har de i alla fall inte stulit något och de verkar ha lite högre moral och bättre styrning än tidigare.
Det som är tyligast i deras agerande är att det verkar som att det viktigaste inte är att söka information utan det viktigaste verkar vara att störa. på så sätt liknar de flesta underrättelsetjänster varandra. Jag hörde en berättelse om Stasi som lät bekant. De gick ofta in i sina offers lägenheter och bara möblerade om för att visa att de vart där! Ungefär så jobbar Svenska underättelsetjänsten också i dag fast på ett finare sätt, de ändrar på småsaker som de vet att du kommer att lägga märke till när du kommer hem bara för att få dig ur balans.

Om det du säger är sant - varför blir du utsatt för detta?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback