Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-18, 18:23
  #1
Medlem
Hallå där, flashback!
Har under en längre period provat olika sätt att ladda upp inför gympass. Nu undrar jag var era perfekta kombinationer är?

Min perfekta kombination:
~450-500mg koffein (får dilatation av pupillerna iofs är det så jag vet att dosen är rätt också )
~1250 mg beta-alanin
~800 mg L-arginin
~800 mg L-citrullin
~1,5-2g kreatin, alternativt några tabs krealkalyn

+ Ett stort mål med minst 60% kolhydrater före.

Vikt: ~90kg, längd: 181 cm.

Detta är alltså ingen "Rekommendera PWO-tråd", utan snarare en tråd för gymmare att dela tips på fina uppladdningar. Skriv gärna ner vikt samt längd, för att få en uppfattning om proportioner.
Citera
2015-08-18, 18:32
  #2
Medlem
En lång och härlig runk.
Citera
2015-08-18, 19:00
  #3
Medlem
CommonSenses avatar
Havregrynsgröt med äggvita
Citera
2015-08-18, 19:38
  #4
Medlem
Fenjal888s avatar
Brakmåltid 6 timmar innan passet följt av en tupplur. Bör vakna 2 timmar innan passet i alla fall.
Citera
2015-08-18, 20:04
  #5
Medlem
EATCHILDRENs avatar
45 min innan: Vassle och palatinose, kreatin, beta alanin och extra kalium samt magnesium.

30 min innan: Riskakor med honung och salt.

Sen aminosyror och malto under passet.

Har citrulline malate och agmatine hemma som jag tänkte peta ner i första shakern. Men vill ge elektrolyterna en utvärdering först

Har jag möjlighet så äter jag gärna en måltid 90-120 min innan och använder endast drinken under passet. Men har inte alltid möjlighet att äta mat som jag behagar, då passar drinken och riskakorna perfekt
__________________
Senast redigerad av EATCHILDREN 2015-08-18 kl. 20:13.
Citera
2015-08-18, 20:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
45 min innan: Vassle och palatinose, kreatin, beta alanin och extra kalium samt magnesium.

30 min innan: Riskakor med honung och salt.

Sen aminosyror och malto under passet.

Har citrulline malate och agmatine hemma som jag tänkte peta ner i första shakern. Men vill ge elektrolyterna en utvärdering först

Har jag möjlighet så äter jag gärna en måltid 90-120 min innan och använder endast drinken under passet. Men har inte alltid möjlighet att äta mat som jag behagar, då passar drinken och riskakorna perfekt

Beta-alanin redan 45 min före? Jag hade dött av stickningarna, då dessa sätter igång efter drygt 7-10 min för min del
Hur kommer det sig att du använder dig av palatinose istället för vanlig maltodextrin, något med fruktosen i?
Citrullinet & agmatinet kan jag varmt rekommendera att peta i, ökar kväveoxidhalterna i blodet (vidgar blodkärl & bättre flöde)
Citera
2015-08-18, 20:32
  #7
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juhpa
Beta-alanin redan 45 min före? Jag hade dött av stickningarna, då dessa sätter igång efter drygt 7-10 min för min del
Hur kommer det sig att du använder dig av palatinose istället för vanlig maltodextrin, något med fruktosen i?
Citrullinet & agmatinet kan jag varmt rekommendera att peta i, ökar kväveoxidhalterna i blodet (vidgar blodkärl & bättre flöde)
Utöver den kliande effekten så är inte beta alaninets effekt akut. Få ändå inga nämnvärda stickningar längre.

Jag tänker att malto 45-60min innan är lite väl tidigt. Palatinose är väldigt mycket långsammare (gi 32 jämfört med maltos 1xx). Så bör ge stabilare energi under passet.

Vet det, därför jag har dom hemma
Citera
2015-08-20, 18:53
  #8
Medlem
Baachs avatar
Ställa sig naken framför spegeln
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback