Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-22, 12:49
  #13
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Nej du ska kunna komma in i bios, jag har modern dator win7 och 10 båda installerade med UEFI och självklart kan man komma in i bios..

Skulle min gode herre kunna tänka sig att dela med sig hur? När jag försökte på min Win8 fick jag inga såna alternativ, vad jag läste mig fram till måste jag ordna det innan omstarten...
Citera
2016-10-22, 13:12
  #14
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Skulle min gode herre kunna tänka sig att dela med sig hur? När jag försökte på min Win8 fick jag inga såna alternativ, vad jag läste mig fram till måste jag ordna det innan omstarten...

Vanligtvis typ del/f2/f12 eller liknande som man trycker på under uppstart för att komma in i bios, varierar mellan modell/tillverkare. Lättast är att söka på google 'how to enter bios och skriv datormodell' så bör du hitta rätt ganska enkelt.
Citera
2016-10-22, 13:32
  #15
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Vanligtvis typ del/f2/f12 eller liknande som man trycker på under uppstart för att komma in i bios, varierar mellan modell/tillverkare. Lättast är att söka på google 'how to enter bios och skriv datormodell' så bör du hitta rätt ganska enkelt.


Hm, som jag trodde från början då...Jag köttade de vanligaste under omstart, men kom aldrig till någonting annat än inloggningen...det var då jag googlade lite och fick se att man "måste" ställa in det under avancerad omstart i inställningar innan rebooten...gaaaah!
Citera
2016-10-23, 10:58
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Hm, som jag trodde från början då...Jag köttade de vanligaste under omstart, men kom aldrig till någonting annat än inloggningen...det var då jag googlade lite och fick se att man "måste" ställa in det under avancerad omstart i inställningar innan rebooten...gaaaah!
Men det där är EFI/Windows-funktionen.
Den kan man oftast bli av med genom att ta ur laddkabel och batteriet i mer än 20 sekunder och trycka på pwr-on några gånger innan batteriet sätts tillbaka.

Men sedan behöver du ändå veta vilken av F2/F3/<esc>/<del>/F9/F10/F12 som du ska "spamma" på just den datormodellen vid pwr-on.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback