Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-18, 22:48
  #121
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morenita91
Allt du skriver hade jag personligen hållit med om ifall vi hade träffats under en längre period och jag hade bullshit:at honom och krävt att han ska vänta typ i ett år osv... dvs ställt HELT orimliga krav. Här rörde det sig om TVÅ gånger vilket motsvarar drygt 4 timmar som vi hade spenderat ihop. Enligt min mening bör somliga ha lite mer tålamod.

Anser han mitt "pladder" vara ointressant så innebär det att jag inte är intressant som person, enligt honom. I sådana fall hade jag inte ens velat att en potentiell tjejkompis slösar sin tid på mig. Mötet två individer emellan bör ibland vara lite djupare och man bör få något utav relationen, enligt mig. Det enda jag behövde var en gnutta mental intimitet som INTE lyckades uppstå efter två gånger. Jag anser inte att alla måste hålla med mig om detta men det är hur jag fungerar.

Denna kille var väldigt ivrig, otålig och pressade mig jättemycket... så mycket att jag kände mig obekväm. Han var/är fortfarande (nästintill) en främmande människa för mig. Även när vi befann oss på neutral mark (när första träffen ägde rum, var han riktigt PÅ). Slutligen tycktes allt bara handla om sex. Jag anser inte att han förtjänar en klapp på axeln bara för att han gick med på att göra som jag ville. Här handlar det nästan lite om självrespekt; valde han att träffa mig, borde det inte endast vara för min skull utan även för sin egen. Det värsta är ju att han inte hade några lojala avsikter överhuvudtaget. Det märktes rätt fort när han surnade till och började vräka ur sig saker som fick mig att känna mig som om jag vore ett objekt som han (enligt sig själv) har en rättighet att tömma sig i bara för att han anser det vara passande och lägligt.

I sådana fall är det självklart bäst att han fokuserar på kvinnor som har samma åsikter som han själv. Jag har inga problem med att umgås med människor som inte har liknande/samma åsikter som jag själv; men det har tydligen vissa personer. Känner han att han verkligen har fattat rätt beslut, är det bara bra för honom. Jag har än idag ej blivit klok på hans beteende och finner det väldigt fascinerande (på ett MYCKET negativt sätt.) Jag är inte alls intresserad av impulsiva killar som fattar förhastade beslut och som sedan hör av sig när en tid har passerat.
Jag förstår mycket väl hur du fungerar och det är inte något fel med det. Men jag förstår också hur mannen du träffade troligen fungerar, på det stora hela, eftersom jag är en man.

Jag förstår att du hade behov av ett större mått av känslomässig intimitet än vad mannen du träffade var ut efter. För mig är det dock ingenting konstigt med att han inte hade det behovet, eftersom män i allmänhet gärna har sex utan att de känner personen de har sex med närmare. En man behöver i allmänhet inte tycka att personen han har sex med är "intressant som person".

Det som möjligen var annorlunda med denne man jämfört med andra män du träffat är att han var ovanligt tydlig med vad han ville ha, eventuellt i kombination med en brist på känsla för hur situationen borde ha hanterats. Givetvis behöver inte du acceptera beteende från hans eller någon annans sida som du inte känner dig bekväm med.

Det jag tror att du behöver komma över är att det här beteendet från hans sida skulle vara något som var personligt riktat mot dig. Det var det inte. Ni hade helt enkelt olika agendor med mötet och då uppstod en kollision.
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men han ville ju att ni skulle ha sex direkt, han ville inte att sexet skulle handla om någon djupare koppling eller att lära känna varandra eller uppskatta dig som person. Han ville bara knulla. Och det verkar han ju ha varit lika tydlig med som du var med att det inte var så du ville ha det? Helt logiskt att bryta kontakten.
Ja.
Citera
2015-08-19, 07:25
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Jag förstår mycket väl hur du fungerar och det är inte något fel med det. Men jag förstår också hur mannen du träffade troligen fungerar, på det stora hela, eftersom jag är en man.

Jag förstår att du hade behov av ett större mått av känslomässig intimitet än vad mannen du träffade var ut efter. För mig är det dock ingenting konstigt med att han inte hade det behovet, eftersom män i allmänhet gärna har sex utan att de känner personen de har sex med närmare. En man behöver i allmänhet inte tycka att personen han har sex med är "intressant som person".

Det som möjligen var annorlunda med denne man jämfört med andra män du träffat är att han var ovanligt tydlig med vad han ville ha, eventuellt i kombination med en brist på känsla för hur situationen borde ha hanterats. Givetvis behöver inte du acceptera beteende från hans eller någon annans sida som du inte känner dig bekväm med.

Det jag tror att du behöver komma över är att det här beteendet från hans sida skulle vara något som var personligt riktat mot dig. Det var det inte. Ni hade helt enkelt olika agendor med mötet och då uppstod en kollision.

Ja.

Ja då, det att han inte prioriterade någon intellektuell stimulans var han väldigt tydlig med - i slutändan. Innan dess kändes det mer som att han ville vilseleda mig för att få sin vilja igenom och när det inte gick så fort som han förväntade sig, blev han sur.

Nåja, antagligen är varken han eller jag vana vid att träffa människor som förhåller sig så pass annorlunda till sex och dyl, vilket bidrog till att kontakten upphörde. Tycker bara att man kan lägga fram viss saker på annat sätt.

Han är inte den första som enligt min mening har betett sig svinigt (eftersom han inte fick sin vilja igenom) Fattar bara inte varför dessa killar tar sig friheten att kontakta en senare - när de typ inser att "OK, nu har min irritation gått över. Vf inte kontakta henne?" -.- Ologiskt.
Citera
2015-08-19, 09:26
  #123
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morenita91
Jag håller med om det mesta du har skrivit
Min tanke var inte att försöka framstå som pryd eller fin i kanten. Här handlade det bara om att mitt beteende avspeglade vem jag är i praktiken och jag vill gärna känna mig bekväm med den jag beslutar mig att ha sex med; detta lyckades han inte acceptera.. och i sådana fall får det helt enkelt vara. Vad gör man?

Jo, jag förstod detta därför valde jag att förtydliga detta i ett inlägg för de andra som inte förstod.
Om ens dejt inte accepterar detta, får man indeed låta det vara. Det är bara att blicka framåt och gå vidare.
Citera
2015-08-19, 10:57
  #124
Medlem
Shemols avatar
Klart det är ok att avbryta kontakten om människans enda anledning var att få ligga. Precis lika ok som det är för dig att bryta kontakten om du söker en djupare kontakt och inte får det med den du dejtar.

Här är då min fråga... vem fan orkar med en person som blir sån där när de inte får dem de vill?
Det är ok det han gjorde, men det är även barnsligt och impulsivt. Du borde koncentrera dig på dessa två egenskaper, för de är nog stora delar av hans personlighet. Tycker du ska skatta dig lycklig att du blev av med honom.
Citera
2015-08-19, 11:01
  #125
Medlem
Nordfeldts avatar
Du har ju redan svarat på frågan själv, allt grabben var ute efter var sex. Du verkar besitta lite högre ambitioner så glöm och gå vidare och dra nytta av erfarenheten är mitt råd.
Citera
2015-08-19, 12:59
  #126
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morenita91
Han är inte den första som enligt min mening har betett sig svinigt (eftersom han inte fick sin vilja igenom) Fattar bara inte varför dessa killar tar sig friheten att kontakta en senare - när de typ inser att "OK, nu har min irritation gått över. Vf inte kontakta henne?" -.- Ologiskt.
Varför är det ologiskt? Jag förutsätter att mannen har flera bollar i luften samtidigt och om han inte har någon bättre kandidat just då kan han chansa på att återuppta kontakten. Om det är värt det beror ju på hur relationen utvecklats och vilken situation kvinnan befinner sig i när han åter kontaktar henne, och ibland är sannolikheten för att det ska gå vägen för låg för att det ska vara värt det, men ibland kan det gå ändå (kanske inte med dig, men, som sagt, det här är inte personligt).

Vad har mannen att förlora på att försöka återuppta kontakten? Fem minuter av sin tid? Eller så skickar han ut mass-SMS till halva kontaktboken och hoppas att någon svarar.
Citera
2015-10-05, 10:27
  #127
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morenita91
Så du menar att det är mitt fel att det blev som det blev?
Helt fel tolkning. Du agerade som en kvalitetstjej, han agerade som en vanlig kåtbock som var ute efter en k.k.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback