Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-17, 19:44
  #1
Medlem
Skulle uppskatta väldigt mycket om någon snäll person skulle kunna ge mig några tips på bra sätt att få in sig tillräckligt mycket protein, då jag är mjölk allergiker. Vid tillfället får jag i stort sett i mig alla mina proteiner från tonfisk samt ägg, känner att det är lite svårt att komma upp i 170 g protein per dag då jag väger ca 85 kg. Då jag kan inte kan äta kvarg som många andra gör eller använda mig utav protein pulver då nästan alla innehåller mjölk eller spår utav mjölk (vad jag vet iaf) ?? Hittade i för sig en burk protein pulver som bestod utav ägg proteiner men kostade över 400 kr för strax under ett kilo vilket känns ganska mycket överpris för min del.

Samt undrar jag om där är något annat viktigt än protein samt kolhydrater och rätt mängd kalorier som jag behöver tänka på för att kunna lägga på mig muskler (styrketräning)??

Uppskattar all svar och hjälp tack ! MVH en taskig Orm jävel
Citera
2015-08-17, 20:07
  #2
Medlem
Temporarias avatar
Ja, kött kanske?
Citera
2015-08-17, 20:50
  #3
Medlem
Förlåt men menar utöver det jag äter till maten så som potatis, ris, bulgur med kyckling, kött, sallad osv för att komma upp till 170g proteiner räcker ju knappast köttet jag äter till mater då jag äter normal stora portioner.
Citera
2015-08-17, 22:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-President
Skulle uppskatta väldigt mycket om någon snäll person skulle kunna ge mig några tips på bra sätt att få in sig tillräckligt mycket protein, då jag är mjölk allergiker. Vid tillfället får jag i stort sett i mig alla mina proteiner från tonfisk samt ägg, känner att det är lite svårt att komma upp i 170 g protein per dag då jag väger ca 85 kg. Då jag kan inte kan äta kvarg som många andra gör eller använda mig utav protein pulver då nästan alla innehåller mjölk eller spår utav mjölk (vad jag vet iaf) ?? Hittade i för sig en burk protein pulver som bestod utav ägg proteiner men kostade över 400 kr för strax under ett kilo vilket känns ganska mycket överpris för min del.

Samt undrar jag om där är något annat viktigt än protein samt kolhydrater och rätt mängd kalorier som jag behöver tänka på för att kunna lägga på mig muskler (styrketräning)??

Uppskattar all svar och hjälp tack ! MVH en taskig Orm jävel
Så det är alltså mjölkproteinet du inte tål och inte laktosen? Dålig i ämnet.
Annars finns det gott om protein i böner, linser och vissa ärtor. Snabba, goda och billiga maträtter kan man göra med dessa råvaror. Även proteinrika då såklart. Ärtsoppa har blivit en favorit hos mig.
Citera
2015-08-17, 22:07
  #5
Avstängd
Grytbaser thailändska indiska med kokosmjölk eller jordnötssås och så kyckling och grönsaker till det.
Citera
2015-08-17, 22:08
  #6
Avstängd
Drick juice till.
Citera
2015-08-17, 23:20
  #7
Medlem
Tack så jätte mycket för tipsen grabbar tusen tack !!
Citera
2015-08-18, 06:36
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-President
Tack så jätte mycket för tipsen grabbar tusen tack !!

Om du vill göra det enkelt för dig så finns det proteinpulver baserat på soja...
Citera
2015-08-18, 13:44
  #9
Medlem
Är själv mjölkprotein-allergiker och har kört med detta pulver ett tag: http://www.myprotein.se/kosttillskot...ductsuggestion
Fungerar helt ok, men just nu utesluter jag det för att kolla om det är det som gör min mage lite lös.

Annars får du helt enkelt öka på dina portioner så att du får i dig mer protein, köttfärs, kyckling, alla sorters kött innehåller mycket protein. Skär ner på kolhydrater och öka på proteinet, så kör jag för stunden. Måste dock påstå att det är avsevärt svårare att få i sig stora mängder protein gentemot om jag hade kunnat förtära mjölprodukter.
Citera
2015-08-20, 11:29
  #10
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-President
Förlåt men menar utöver det jag äter till maten så som potatis, ris, bulgur med kyckling, kött, sallad osv för att komma upp till 170g proteiner räcker ju knappast köttet jag äter till mater då jag äter normal stora portioner.

Ta bort potatis, ris och det, ät en grönsallad och släng på extra kött istället. Så löste jag det Gör egen korv på bra kött och ha i kylen, så kan du alltid ta dig en bit när du vill ha proteintillförsel.
Citera
2015-08-20, 16:30
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av graleh
Ta bort potatis, ris och det, ät en grönsallad och släng på extra kött istället. Så löste jag det Gör egen korv på bra kött och ha i kylen, så kan du alltid ta dig en bit när du vill ha proteintillförsel.

Ja för att ta bort energirika produkter när man vill gå upp i vikt är väldigt genomtänkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback