Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-17, 19:12
  #1
Medlem
Hej!

Jag vill fimpa ca 5-6kg inom en 3 månaders period.

Kortfattad bakgrund:
Lågaktivitetsjobb, mestadels sittande
Innebandy 2-3ggr i veckan (match/träning 1:30)
Styrketränar 2ggr i veckan (Stronglifts men anpassad för att orka med innebandyn)

Jag vill satsa på en hög kolhydrats diet så det knappt påverkar träningen/intensiteten, speciellt innebandyn som slukar mycket energi. Jag vill behålla muskelmassan samtidigt som jag vill bränna av så mycket fett som möjligt av min vikt. I runda slängar vill jag lägga mig på max 35g fett om dagen (väger ca 78kg), vilket ska vara någon minimum rekommenderat fett intag efter lite googlande.

Fett kommer bestå av omega-3 kapslar dag och kväll, resten fyller jag ut med fett från nötter avokado eller liknande.

Protein tänkte jag lägga mig på 2g/dag så ungefär 150-160g.

Kolhydrater blir resterande.

Hur kommer prestationen/kroppen påverkas vid detta fettintag under 3 månader? Är det skadligt?
Vad ska jag satsa på för kolhydrater, går det bra med "vanlig" bröd och pasta? Eller ska man satsa bara på fullkornsprodukter (Råris), Quinoa, Bulgur och liknande eller är det bra att göra en kombination av det och det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback