Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-10, 16:12
  #877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Han är väldigt rörig och osammanhängande i förhören men en sak återkommer han till hela tiden, och där är han oftast tydlig, offren valdes ut för att de var invandrare.

Nu tror jag väl i och för sig att han lika gärna kunnat få tankar om att det var rödhåriga, korta, långa eller något annat som skulle attackeras. Men likväl så var hans intention att attackera invandrare just den dagen, och så blev det också.

Stort tack!

Det är nog någon fix idé han fått att attackera invandrare. Han är så snurrig i bollen så han vet nog inte varken vad han säger eller gör, så någon kaosrasist är det knappast tal om i detta fallet.
Citera
2015-10-24, 10:47
  #878
Medlem
Intressant detalj i FUP:en: på s. 327 framgår att Jack Sedhavs pappa heter Thomas Allard. Det är inte vem som helst.
2010 utsågs Thomas Allard till generaldirektör för Luftfartsverket, ett enorm karriärlyft som gav honom 115300 kr i månadslön. (Tre år senare slutade han på sin post under oklara omständigheter som tyder på någon form av tystad skandal, men det behöver vi inte gå in på här.)

Samtidigt som pappan blev generaldirektör bestämde han sig för att skilsmässa, en skilsmässa som frun beskriver som "smutsig" i förhöret. Inte bara hon utan även den 19-årige sonen Jack blev utkastade ur lägenheten. Där började Jacks problem på allvar.

Om jag vore Thomas Allard skulle jag INTE klara av att se mig själv i spegeln i dag.
Citera
2015-10-25, 00:02
  #879
Medlem
Ursäkta. Pappan är visst en annan Th*mas All*rd än höjdaren i fråga. Dock kvarstår intrycket att pappans sviniga agerande vid skilsmässan, där han plötsligt kastade ut inte bara sin fru utan även sin son, var en avgörande vändpunkt i den tragiska nedåtspiral som Jack hamnade i.
Citera
2015-11-03, 23:21
  #880
Medlem
Maulcas avatar
Någon som har uppgift när målet är utsatt till huvudförhandling.
Citera
2017-01-20, 13:47
  #881
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Jack Sedhav dömdes 2015-10-12 vid Norrköpings tingsrätt för tre mordförsök till sluten psykiatrisk vård.

Han är kvar på rättspsyk i Vadstena, enligt Hitta.se.

Källa:
Sveriges Radio: "Domare kritisk - nu utreds psykvården" 2015-10-15 http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6278665
__________________
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-01-20 kl. 13:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback