Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 20:28
  #265
Medlem
anonymous73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
det finns så enormt mycket mer i livet förutom invandringen. Vi kan ändå inte skruva tillbaka klockan till år 1967.

Nej, men det är det nog ingen här som vill heller. Dock har vi en gemensamt välfärdssystem som ska ta hand om de svaga i samhället: gamla, sjuka, barn och såklart de som i nån period i livet har det trassligt. Nu ser vi resultaten med kriser inom skola, vård och myndigheter med utanförskapsområden etc. Det kan omöjligt vara vad nån vill ha, men likväl verkar det så fruktansvärt svårt för somliga att se sambandet.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong

Det är en sak att vara gnällig och få sig själv att framstå som offer, men en annan att tala om hur D4 hade tänkt att "få ordning på butiken". Den "här" diskussionen, som du drar in i Åkessontalet, finns precis överallt på detta forum varför det blir uppenbart att den retoriken och argumenten har stagnerat.

Exakt, sjuklövern piskar på den döda hästen, men den har slutat springa för länge sen.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong

Jag vill att Sverigedemokraterna skall ta sig en funderare på hur de hade tänkt att skapa det samhälle de drömmer om. För det verkar ingen veta, allra minst Jimme Åkesson själv. Eller han sade något om detta i talet? Vem är Sverigedemokraternas samarbetspartner? Eller är framtidsutsikten att D4 skall iträda samtiga ministerposter vid vunna 51% ?

Det finns ingen som har svaren idag, vi har inget land vi kan titta på med liknande problematik som kommit ut ur det heller. Tänk att du kommer hem och har översvämning i lägenheten, antingen kan vi låta vattenkranen fortsätta vara vidöppen och försöka se det som positivt med vatten, kanske skaffa en flytväst. Eller stänga vi till den under tiden vi försöker lösa skadan som inträffat, oavsett vad vi gör i det sista fallet så blir det iallafall inte värre, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong

För egen del har jag inget emot assimilering. Men för att begreppet skall komma till sin rätt skall sådant ske naturligt och utan tvång. Är det tänkt att svenskt näringsliv och allsång på skansen skall fortsätta som vanligt medan assimileringen pågår i det tysta?

Assimilering betyder inte koncentrationsläger. Det betyder att de som kommer till Sverige anpassar sig till vår kultur och sätt att vara. Inte tvinga i Somalier surströmming, kräftor och sill men däremot säga att "här i Sverige tar vi kvinnor i hand" exempelvis. Ställer du upp på våra värderingar och samhället, vill skapa dig en framtid här och arbeta, grattis du är 100% Svensk även om du kom från Eritrea för 6 månader sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong

Men visst, jag får väl knöggla igenom mig talet och höra efter.

Gör det!
__________________
Senast redigerad av anonymous73 2015-09-02 kl. 20:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback