Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-10, 09:58
  #361
Medlem
Har inte läst Expressen på flera decennier, antagligen för att far och mor lärde mig
--Kommenterar nån ditt utseende, då är det nåt lurt på gång, dom försöker trycka ner dig, vara dumma.
Tänk så rätt dom hade.

För mig, som i traumatiskt shock följde tråden "Medias hantering av terrorattacken i Frankrike. 07.01.2015", är krackelerar en klok skribent.
Så när jag fick syn på honom utanför Flashback läste jag.

Först blev det SyntaxError i min hjärna.
Sen blev jag bestört
--Men stackars karl, han måste ha fått slaganfall, att ingen stoppar honom, ser till hans eget bästa.

Sen infinner sig skammen.
Skammen av att ha blivit förd bakom ljuset.
Skammen av att ha blivit manipulerad, lurad, förrådd.

Sen drar man sitt strå till stacken.
Citera
2017-07-07, 12:51
  #362
Medlem
MCHapss avatar
https://www.resume.se/nyheter/artikl...ak-med-google/
Thomas Mattsson vill censurera Google:
Citat:
Vid ett annat tillfälle har Mattsson även berättat hur Google under mötet tystnade efter att han påpekat hur de tjänar pengar på spridandet av nazistiska budskap.

– De berättade hur duktiga de var på att rensa material. Att det inte var några problem alls. Då tog jag fram Google Chrome, sökte på mitt namn och hittade flera länkar till hatsajter. Jag förklarade att hat, lögner och YouTube-klipp där folk står och skriker utanför min dörr betalar deras löner. Då blev det tyst.
Detta måste väl röra sig om Flashback? Nu sökte jag på Thomas Mattsson och hittade inget uppseendeväckande på de fyra första sidorna. Kanske är skvallertråden på Flashback den nazistiska siten?

Han uppskattar inte att det finns YouTube-klipp där folk skriker utanför hans dörr. Jag misstänker att han syftar på Bechir Rabanis video. Borde Google censurera Expressen? Om jag söker på Jim *lss*n är den första träffen artikeln där Expressen hängde ut honom.

Citat:
– Vi var en rad mediechefer som alla hade samma erfarenheter av stora sociala medier-plattformar: nämligen att de inte snabbt nog rensar bort hot och hat, att de dessvärre marknadsför till och med nazistiska sajter och att de inte lyckas göra skillnad mellan seriösa journalistiska aktörer och så kallade alternativmedier, vilket gör att kvaliteten på deras produkter påverkas negativt. Och det är ju ingen betjänt av, berättar Thomas Mattsson.

Nej Mattsson, deras produkter påverkas negativt om de censurerar sina sökresultat. Det är trots allt upp till användaren vad den väljer att ta del av även om du inte verkar tro att den vanliga människan har förmågan att väga och värdera information.
__________________
Senast redigerad av MCHaps 2017-07-07 kl. 13:03.
Citera
2017-07-07, 13:30
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCHaps
https://www.resume.se/nyheter/artikl...ak-med-google/
Thomas Mattsson vill censurera Google:

Detta måste väl röra sig om Flashback? Nu sökte jag på Thomas Mattsson och hittade inget uppseendeväckande på de fyra första sidorna. Kanske är skvallertråden på Flashback den nazistiska siten?

Han uppskattar inte att det finns YouTube-klipp där folk skriker utanför hans dörr. Jag misstänker att han syftar på Bechir Rabanis video. Borde Google censurera Expressen? Om jag söker på Jim *lss*n är den första träffen artikeln där Expressen hängde ut honom.



Nej Mattsson, deras produkter påverkas negativt om de censurerar sina sökresultat. Det är trots allt upp till användaren vad den väljer att ta del av även om du inte verkar tro att den vanliga människan har förmågan att väga och värdera information.

Får heller inte upp några sådana länkar när jag googlar Thomas Mattsson. Men google-resultat baseras på vad man själv konsumerar så Mattsson får endast upp dessa länkar för att han själv vanligvis konsumerar dessa sidor. Detta borde han rimligtvis känna till. Utspelet mot google får anses som fake news.
Citera
2017-07-07, 13:58
  #364
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCHaps
https://www.resume.se/nyheter/artikl...ak-med-google/
Thomas Mattsson vill censurera Google:

Detta måste väl röra sig om Flashback? Nu sökte jag på Thomas Mattsson och hittade inget uppseendeväckande på de fyra första sidorna. Kanske är skvallertråden på Flashback den nazistiska siten?

Han uppskattar inte att det finns YouTube-klipp där folk skriker utanför hans dörr. Jag misstänker att han syftar på Bechir Rabanis video. Borde Google censurera Expressen? Om jag söker på Jim *lss*n är den första träffen artikeln där Expressen hängde ut honom.



Nej Mattsson, deras produkter påverkas negativt om de censurerar sina sökresultat. Det är trots allt upp till användaren vad den väljer att ta del av även om du inte verkar tro att den vanliga människan har förmågan att väga och värdera information.

Han menar givet saker som:

Citat:
"Här inleds rättegången mot Expressens chefredaktör Thomas Mattsson" friatider.se

"Expressens Thomas Mattsson i rätten – Åtalad för grovt förtal av Jim" nyheteridag.se

"Expressens chefredaktör Thomas Mattsson och två av hans medarbetare fälls för vapenbrott av Malmö tingsrätt." SVD

För Flashback är det bara skvaller tråden som nämns. Sedan är det då sant att han blev åtalad för detta som gällde tryckfrihetsbrott (om än enskilt åtal) och är även fälld till villkorlig dom och dagsböter för vapenbrott. Det är lite hans ego som får sig en törn där han nu velat att det skulle stått Thomas Mattsson utsedd till landets bästa chefredaktör för 10:e året i följd, Thomas Mattsson nominerad till Nobelpris i litteratur osv. Detta skulle ju dock vara Fake News och där skulle han väl haft en poäng då...
Citera
2017-07-07, 14:05
  #365
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ofattbart festligt varje gång Mattsson tar ordet "kvalitet" i sin mun.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback