Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-16, 01:10
  #1
Medlem
Silentminds avatar
Hej vänner! Under senste 6 år sen så har jag alltid velat lära mig sjunga, jag älskar sång och jag kan ta toner, jag är inte tondöv. Har har bara lite problem med att få till raspen och disten i sången, jag sjunger något som kan beskrivas som iron maiden eller nevermore men jag vet inte om jag gör rätt. Hur kan jag lära mig sjunga? Jag vill VERKLIGEN göra det här, det är min dröm!

Hur går man tillväga? youtube är ett stort NEJ, jag vill ha konstruktiv feedback och kunna utvecklas, inte bara titta på en monolog på en skärm.

Hur ska jag gå till väga för att bli sångare?
Citera
2015-08-16, 02:24
  #2
Medlem
Har hållit på länge och sjunga och en hel del rocksångare kommer och tar lektioner av mig både för och lära sig dista och utveckla sin röst. Mina personliga bästa tips som funkade för mig.

1. Skaffa en riktigt duktig coach/lärare, ingen lady on the block som sjunger eller någon klassisk coach utan en som sjunger som du personligen vill.

2. Skaffa en sångrutin, som att gå på gymmet 5 dagar i veckan två vila. En sångdags kan se ut så här:

Stretcha käkar hals axlar tunga
träna stödövningar för sångstödet
Värm upp falsetten
Värm upp bröströsten
Gör twang/pharyngealövningar
Gör compressionsövningar
Sjung 3 sånger och bryt ned dem tekniskt
Värm ned rösten och hitta alla klanger igen
Vila. Rinse and repeat

när du gjort detta ett tag skaffar du ett band så du verkligen får testa vad du går för, sångövningar i all ära men att spela live med ett riktigt band är the real deal.

Disten och raspen är rätt lätt att lära sig när man blivit stark i twangern och kompressionen i rösten, då kan man använda sig av dessa funktioner båda för att skydda rösten och aktivera önskad effekt.

Hoppas det hjälper
Citera
2015-08-16, 12:55
  #3
Medlem
Köp boken Complete Vocal Technique http://completevocalinstitute.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback