Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-16, 12:25
  #13
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Man kan inte tala om Angered som ett ställe. Det är en stadsdel där flera av Göteborgs mest invandrartäta förorter ligger och strukturen kan väl egentligen jämföras med Botkyrka i Stockholm även om sistnämnda är en egen kommun. De områden i Angered jag aldrig någonsin skulle bosätta mig i är Hammarkullen, Hjällbo, Lövgärdet och Gårdsten. Enda gången i hela mitt liv jag blivit rånad var när jag hälsade på en bekant i Gårdsten
Citera
2015-08-23, 21:44
  #14
Medlem
Adelaides avatar
Jag har varit där 1 gång i hela mitt liv. Intrycket jag fick var:

Husen är fula, orenoverade och oerhört trista att titta på. Miljonprogrambebyggelse big time, fanns nog bara ett enda litet kvarter som åtminstone såg ut att vara bostadsrätter.

Befolkningen består för det mesta av invandrare och white trash.

Men, det intressanta var att det var väldigt lugnt. Gänget som stod och hängde vid centrum verkade inte bry sig om en, och på natten så var det stendött, inte en människa ute.

Du behöver nog inte vara orolig för att åka dit, men en vacker syn är det då inte.
Citera
2015-09-02, 16:19
  #15
Medlem
Ett riktigt skitområde.
Citera
2015-09-08, 18:25
  #16
Medlem
Jag var tillsammans med en tjej från Hammarkullen i två år, hände aldrig mig något under de två åren trots att jag var där dagligen, men kanske bara har haft tur. Har hört att det händer ett och annat.
Citera
2015-09-14, 19:42
  #17
Medlem
Var där på jobb runt stationen. Fick sten kastade på oss, och de få svenskar man såg sa att man inte kunde vara ute efter 19
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2608168

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback