Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-15, 21:37
  #1
Medlem
Kallekuling2015s avatar
På grund av olika omständigheter, inget kriminellt, behöver jag stå skriven på en annan adress alt postbox och det är inom kort.

Hur ska jag ta mig till? Någon med koll?
Måste jag köpa en postbox för 2000 kr och sedan fixa eftersändning från den? Är det ett bra alternativ?
Citera
2015-08-15, 21:38
  #2
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015
På grund av olika omständigheter, inget kriminellt, behöver jag stå skriven på en annan adress alt postbox och det är inom kort.

Hur ska jag ta mig till? Någon med koll?
Måste jag köpa en postbox för 2000 kr och sedan fixa eftersändning från den? Är det ett bra alternativ?

Du kan aldrig bli folkbokför på din boxadress. Folkbokföringsadressen är alltid den du bor på.
Citera
2015-08-15, 21:58
  #3
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Du kan aldrig bli folkbokför på din boxadress. Folkbokföringsadressen är alltid den du bor på.

Hur ska jag hitta en då?
Citera
2015-08-15, 22:07
  #4
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015
Hur ska jag hitta en då?

Du kan säkert kontakta Skatteverket och ändra dina folkbokföringsadress om du vill det.

Ska du ha postbox måste du vara företagare med F-skattsedel och du kan inte folkbokföra dig på boxadressen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback