Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-30, 14:06
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Feminism och konservatism är i princip samma sak, båda håller hårt i den kvinnliga offerrollen och mannen som beskyddaren etc.


Skillnaden är att svenska popfeminister och hela det gänget visserligen bevakar sin offerroll men aldrig är öppna med att det är det de gör. Det syns om man följer en diskussion litet närmare, tittar på argument och värdeord och hur dessa figurer använder dem - inte minst i omfunktioneringen av argument - men det är inte något som de känns vid. Självbilden är istället att man leder det stora befrielsetåget genom historien med räckvidd långt utanför genusfrågor.

Svenska feminister är (numera) en speciell art av gapiga gnällspikar som poserar som drottningar. Och tyvärr accepteras detta av gammelmedia.
Citera
2015-08-30, 15:39
  #182
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt motsäger det att Dubai är främst på området?

För att Dubai inte har tillfört någonting till området byggteknik. Det är västerländsk teknologi som byggs av indiska "gäst"(slav)arbetare. Dubai är ett land som har olja och därför kan de köpa allsköns saker. Till och med lyxprylar i Dubai så som smycken, parfym, kläder, dryck och mat kommer från europeiska länder.

Dubai är som en person som vinner på lotto och köper ett stort fint hus, sedan står du där och läxar upp andra om hur fantastisk personen som köpt ett stort fint hus är och hur han är bäst på att bygga hus.

En sak att ha i bakhuvudet när du sitter och pratar om hur fantastiska dessa oljeländer är; oljan alltid funnits där, sedan före människor var människor. Denna enorma energitillgång låg i marken, outnyttjad av befolkningen tills västerländsk ingenjörskonst visade hur man satte den i bruk.
Citera
2015-08-30, 15:56
  #183
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Skillnaden är att svenska popfeminister och hela det gänget visserligen bevakar sin offerroll men aldrig är öppna med att det är det de gör. Det syns om man följer en diskussion litet närmare, tittar på argument och värdeord och hur dessa figurer använder dem - inte minst i omfunktioneringen av argument - men det är inte något som de känns vid. Självbilden är istället att man leder det stora befrielsetåget genom historien med räckvidd långt utanför genusfrågor.

Svenska feminister är (numera) en speciell art av gapiga gnällspikar som poserar som drottningar. Och tyvärr accepteras detta av gammelmedia.

Håller med, sverige är som att befinna sig bland demoner som tror att de är helgon.

Man borde dock kunna utnyttja det faktumet att deras budskap är en sak men deras handlingar är det exakta motsatta.

Man kanske skulle slå dem inifrån istället för kämpa dem utifrån. Att låta dem stå tillsvars för sina budskap och allt man behöver göra är att i samma veva säga att allt är patriarkatets fel för att det ska få effekt. Ta bara det att feminister påstår att mäns våld emot män är en del av de patriarkala strukturerna, det är ju absurt. Ett patriarkat skulle ju värna om andra män, så det är snarare en del av de matriarkala strukturerna. Men man kanske ska säga att det är en del av de patriarkala strukturerna ändå om det innebär att vi börja värdera mäns välbefinnande högre. Enda problemet jag personligen har med detta är att jag inte skulle stå ut med att vara så intelligent oärlig.
Citera
2015-08-30, 18:19
  #184
Medlem
Anna.Netrebkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Nää kanske inte, men att bli kuvade under kvinnor ligger i deras natur tydligen.

Riktiga män? Det är en matriarkal härskarteknik att spela på mäns osäkerhet kring deras könsroll som stark. Så jag gillar inte sådana arguments metoder om jag ska vara ärlig.
En riktig man importerar en kvinna. Han flyr inte med svansen mellan benen till Östeuropa.
Citera
2015-08-30, 23:22
  #185
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Netrebko
En riktig man importerar en kvinna. Han flyr inte med svansen mellan benen till Östeuropa.


Jag tänker inte spela på matriarkatets regler om jag kan undvika, så jag bryr inte om vad en "riktig" man gör. För mej är det en härskarteknik som sagt.

Btw jag tycker det är bättre att behålla dem där de är, kommer de hit så kan de också bli påverkade av sveriges kultur och på så vis bli förstörda.
Citera
2015-08-30, 23:29
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Feminism och konservatism är i princip samma sak, båda håller hårt i den kvinnliga offerrollen och mannen som beskyddaren etc.

Sedan är det inte bättre att flytta dit då om du har möjligheten så slipper du sverige nästan helt och hållet. Stannar du i sverige så måste du ändå dras med våran kultur och värderingar.

Det måste man ju faktiskt inte, man behöver bara rösta på något annat parti än SD så kommer inte den svenska befolkningen att existera om en till två generationer.

Sverige är ju inte längre svenskarnas land, det har eran stora ledare Reinfeldt sagt. Det moderna Sverige är ett mångkulturellt paradis som är hela världens socialbyrå.
__________________
Senast redigerad av Grishka 2015-08-30 kl. 23:31.
Citera
2015-08-31, 02:05
  #187
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Det måste man ju faktiskt inte, man behöver bara rösta på något annat parti än SD så kommer inte den svenska befolkningen att existera om en till två generationer.

Sverige är ju inte längre svenskarnas land, det har eran stora ledare Reinfeldt sagt. Det moderna Sverige är ett mångkulturellt paradis som är hela världens socialbyrå.


Det kommer dröja länge (du och jag hinner dö) innan etniska svenskar är i minoritet, vad utgör muslimer 6-7%? Det kommer inte blir mycket mer än så, jag tror vi är i slutet av massinvandringsfasen. Sedan kommer de flesta muslimer och dylik att skolas in. Du dra för stora slutsatser av vad som föresigår i förorterna. Sådana gäng har alltid funnits, men de kommer aldrig få något större inflyttande.
Citera
2015-08-31, 02:09
  #188
Avstängd
HeavyFuckingMetals avatar
Är du efterbliven eller? Äckliga NATO soldater som strider andra siden jordklotet försvarar inte ett skit. De är de som är banditerna. De har ingenting i afghanistan att göra och jag blir överlycklig varje gång horungarna dödas.

Med det sagt finns det dock ingen större feminsthatare på denna jord än mig. Men din retorik är efterbliven så in i helvete.
Citera
2015-08-31, 11:24
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det kommer dröja länge (du och jag hinner dö) innan etniska svenskar är i minoritet, vad utgör muslimer 6-7%? Det kommer inte blir mycket mer än så, jag tror vi är i slutet av massinvandringsfasen. Sedan kommer de flesta muslimer och dylik att skolas in. Du dra för stora slutsatser av vad som föresigår i förorterna. Sådana gäng har alltid funnits, men de kommer aldrig få något större inflyttande.

Det kommer att gå extremt fort.

Invandrarna har en expotentiell tillväxt i kombination med massinvandring medans svenskarna har en expotentiell minskning. Det blir en helt ofantligt stor hävstångseffekt. Det tog dom hasidiska judarna en generation att öka från ett par tusen till att ta över hela Israel (och dom hade inte ens massinvandring).
Citera
2015-08-31, 12:09
  #190
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Det kommer att gå extremt fort.

Invandrarna har en expotentiell tillväxt i kombination med massinvandring medans svenskarna har en expotentiell minskning. Det blir en helt ofantligt stor hävstångseffekt. Det tog dom hasidiska judarna en generation att öka från ett par tusen till att ta över hela Israel (och dom hade inte ens massinvandring).


Det kommer inte ske, men även om det sker, vad är skillnaden? vi har redan islam feminism i sverige med all objektiferingsfixering och sexmoraler och könsroller. Ingen stor skillnad. De kanske tillochmed kan innebära något positivt för män, istället för den 100% fokusering på vad som är bäst för kvinnor som råder i sverige så kanske man kan ge 1% av fokuseringen på vad som är bäst för män.
__________________
Senast redigerad av ulvvf 2015-08-31 kl. 12:12.
Citera
2018-09-21, 01:13
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Så du menar att du inte står upp för de västerländska värderingarna? För jag antar att du inte just nu är ute i fält och lider och dör? har du ens gjort värnplikt?

Kvinnorna trodde kristendomen var bättre för dom men dom fick minskat inflytande och
frihet.
Ofta utsatte männen sej för risker när dom arbetade för i tiden, på femtiotalet dog det 500 män
varje år i arbetsolyckor.
Männen fick också visa att han hade bra arbete och ekonomi och fin familj för att gifta sej.

Alkohol kunde skada fostret så det ansågs vara allmän hyfs att kvinnorna inte var ute och söp
när männen offrade livet som soldater fiskare mm.
Även män kunde straffas om bom begick hor ( var otrogna).

Min värnplikt varade i tio månader och det var inte kul att bli tvångsrekryterad.
Ännu har ingen kvinna dömts till fängelse för att rymt från värnplikten utan bara män.
Citera
2018-09-21, 01:58
  #192
Avstängd
Krullet83s avatar
Det är bögarnas fel https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback