Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-15, 03:02
  #1
Medlem
Intrumpadors avatar
Ja, vad säger ni? Spontant tänker jag; Rangers, Wings i topp följt av Leafs, Flyers, Hawks. Därefter Sens, Pens, Canucks, Colorado.

Lagen ovan drar mycket fans p.g.a. svenska spelare med undantag för Pens och Flyers där det verkar vara annat som lockar (Crosby för Pens, Broadstreet bullies-attityden för Flyers). Tycker även Tampa verkar ha dragit en del nya fans på senaste i.o.m. framgångarna. De enda lagen jag aldrig mött någon som håller på är nog Carolina och Buffalo.

Vilket lag håller ni själva på? Och favoritspelaren (ickesvensk)? För mig är det Colorado och Scott Hartnell.
Citera
2015-08-15, 03:18
  #2
Medlem
Nordfeldts avatar
Red Wings brukar vara svaret när ämnet i fråga kommit på tal, för egen del är det L.A Kings och Marian Gaborik. Kul också att Jhonas Enroth ska medverka i ett årskontrakt med laget samt att han gjort en bra insats hittills.
Citera
2015-08-15, 04:35
  #3
Medlem
Hållt på blackhawks sen 30 år tillbaks..
tror det går lite i perioder, stötte på folk i sthlm förr mkt som höll på ducks, o rangers o penguins, ett par kings fans med..
mest i sverige tippar jag hårfint mellan redwings o rangers
Citera
2015-08-15, 04:49
  #4
Medlem
För oss som varit med ett tag, dvs kommit upp i åldern är det främst Uffe Sterners klubb NY Rangers, jag själv gillade alltid Chicago BH, mest pga Bobby Hull. Det fanns bara 6 lag fram till slutet 60 talet som spelade runt massor av gånger mot varann, undra om det inte blev tjatigt.....
Citera
2015-08-15, 09:31
  #5
Medlem
Red Wings, Hawks och Rangers dominerar skulle jag vilja påstå
Citera
2015-08-15, 09:40
  #6
Medlem
Pappersnesduks avatar
Svenskar håller på svensklag eller det lag som vinner.. Jag håller på Modolag, NHL-lag med modoiter. Ex. Nucks och Bolts.
Citera
2015-08-15, 09:51
  #7
Medlem
von_Ss avatar
Jag håller inte på något lag men på gamla leksingar. Bellemare, Raffl, OEL och Forsberg således.

Senast jag spelade NHL var många Rangers så misstänker att det är det populäraste svensklaget, pga en viss person naturligtvis.

Av de jag känner som är lite mer inbitna och har följt ligan länge verkan Chicago vara populärt. Vet inte varför.
Citera
2015-08-15, 10:32
  #8
Avstängd
VeRgA-CaLiEnTes avatar
Spontant så känns det som Detroit eller Rangers. Kanske Chicago på senare tid.
Citera
2015-08-15, 10:33
  #9
Medlem
New York Rangers eller Detroit Red Wings. Detroit har alltid haft många svenskar i laget och är ett lag jag själv håller på.
Citera
2015-08-15, 12:09
  #10
Medlem
Gift44s avatar
Själv föredrar jag devs... Va fan är sens för nåt? Det populäraste laget tror jag definitivt är Det reds....
Citera
2015-08-15, 12:18
  #11
Medlem
MartinStLouiss avatar
Just nu verkar det vara Chicago Blackhawks och New York Rangers.
Citera
2015-08-15, 13:53
  #12
Medlem
Illusioners avatar
I min bekantskapskrets är Pens det populäraste. Följt av Blackhawks, Red Wings och Rangers.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback