Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-14, 16:42
  #1
Medlem
BossModes avatar
Okej det är så att jag är 18 årig kille. Kanske tränat i två år ? men visa månader är mindre seriösa än dem andra så det har varit on och off hela tiden men nu är jätte motiverad att försätta hela vägen non stop! är cirka 172 cm lång och väger 70-71 kg. Har muskler och lite fett på också.

MITT MÅL : Är inte ute efter att tävla eller nåt .. vill bara se bra ut och vara healthy , tappa fett och bli större. Så målet är att lägga på muskler utan fett !

Jag vet inte hur jag ska göra med kosten .. jag kan inte räkna kalorier och väga min mat .. måste jag göra det för att få en bra kropp ? som sagt är inte ute efter att tävla vill bara se bra ut och ha six pack och så. Så jag vill lean bulka !

Hur ska jag göra ? Har inga problem med träningen .. men det är kosten .. vet inte vad jag ska äta och hur ?

Kan tillägga att jag tar

* Fiskolja
* Multivitaminer
* Zinktableter
* Vitamin D
Jag har proteinpulver , BCAA och PWO men jag känner att för att ta det så mycket gillar riktig mat ist men det är inga problem om jag måste ta det

Så hur ska jag göra ?

Bild : https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...ec&oe=55CFE2CC
__________________
Senast redigerad av BossMode 2015-08-14 kl. 16:46.
Citera
2015-08-14, 17:37
  #2
Medlem
Hur ser ditt schema ut?

Edit: hur många gånger äter du om dagen? Du måste ligga på ett kaloriöverskott, ladda ner "lifesum" på appstore eller android. Där skriver du in eller tar kort på streckkoden på maten så räknar den ut hur många kalorier det innehåller.
__________________
Senast redigerad av Stureadde 2015-08-14 kl. 17:42.
Citera
2015-08-14, 17:56
  #3
Medlem
krigsoffrets avatar
Som ovannæmda, du underskattar sækert ditt kaloriintag, æt mer.

Sæmsta bilden jag sett f.ø.
Citera
2015-08-14, 18:01
  #4
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Som ovannæmda, du underskattar sækert ditt kaloriintag, æt mer.

Sæmsta bilden jag sett f.ø.

Svenska tack
Citera
2015-08-14, 18:05
  #5
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureadde
Hur ser ditt schema ut?

Edit: hur många gånger äter du om dagen? Du måste ligga på ett kaloriöverskott, ladda ner "lifesum" på appstore eller android. Där skriver du in eller tar kort på streckkoden på maten så räknar den ut hur många kalorier det innehåller.

Jag kör 5 dagars split .. det kan variera men ungefär :

Bröst och lite biceps
Rygg och lite triceps
ben och mage
axlar och vader
biceps och triceps igen

vet inte hur jag ska göra cardio .. tips ?

och jag försöker äta 6 gånger om dagen men det går inte alltid så bra pga aptiteten
Citera
2015-08-14, 19:28
  #6
Medlem
Som implicit sagt i mitt tidigare svar i annan tråd. Rikta in dig på en sak i taget. Gå upp långsamt i vikt, eller gå ner långsamt i vikt. Antingen går du upp i vikt med målet att lägga på dig muskelmassa och accepterar den modesta fettinlagring som detta också innebär - eller så går du ner i vikt med målet att skala av fläsket och försöker minimera muskelförlusterna med samma vanliga tunga träning. Stå inte och stampa på samma vikt år ut och år in i tron att det ska hjälpa.

Annat att notera i sammanhanget:

- Kondition är bra. Dock motverkar det muskeluppbyggnad på cellnivå så försök håll styrka och kondition åtskilda i mesta möjliga mån.

- Varför kör du fem-split? I min värld är absoluta max en tre-split om man ska kunna få ngn slags frekvens på övningarna och det antal ggr som en muskelgrupp blir tränad under en given period. Jag hade nog siktat på halvkroppspass med lägre volym, men samma intensitet.
Citera
2015-08-14, 19:39
  #7
Medlem
Hur ska du ligga på rätt mängd kalorier VARJE dag i princip utan att räkna? Du måste ju uppfylla det eftersom du har rätt höga mål.
Citera
2015-08-14, 19:41
  #8
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Som implicit sagt i mitt tidigare svar i annan tråd. Rikta in dig på en sak i taget. Gå upp långsamt i vikt, eller gå ner långsamt i vikt. Antingen går du upp i vikt med målet att lägga på dig muskelmassa och accepterar den modesta fettinlagring som detta också innebär - eller så går du ner i vikt med målet att skala av fläsket och försöker minimera muskelförlusterna med samma vanliga tunga träning. Stå inte och stampa på samma vikt år ut och år in i tron att det ska hjälpa.

Annat att notera i sammanhanget:

- Kondition är bra. Dock motverkar det muskeluppbyggnad på cellnivå så försök håll styrka och kondition åtskilda i mesta möjliga mån.

- Varför kör du fem-split? I min värld är absoluta max en tre-split om man ska kunna få ngn slags frekvens på övningarna och det antal ggr som en muskelgrupp blir tränad under en given period. Jag hade nog siktat på halvkroppspass med lägre volym, men samma intensitet.

Så du menar att man ska öka vikten man lyfter hela tiden så man kan få resultat? och hur kör du då 3 dagar sen vila eller varannan dag eller hur funkar det för dig ?
Citera
2015-08-14, 19:44
  #9
Medlem
Du ska öka din kroppsvikt. Ligg inte kvar på 71 kg +/- noll och tro att du kan lägga på dig massa.
Citera
2015-08-14, 19:47
  #10
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Du ska öka din kroppsvikt. Ligg inte kvar på 71 kg +/- noll och tro att du kan lägga på dig massa.

Ja det är ju det jag försöker göra
Citera
2015-08-14, 19:53
  #11
Medlem
Hur mycket har du gått upp i kroppsvikt det senaste halvåret?
Citera
2015-08-14, 20:02
  #12
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Hur mycket har du gått upp i kroppsvikt det senaste halvåret?
9 kg typ
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback