Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-14, 08:32
  #1
Medlem
Bästa och sämsta länderna i Karibien?
Citera
2015-08-14, 08:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JorgenGoransson
Bästa och sämsta länderna i Karibien?

Nu blev det tokigt. Haha
Jag har varit i Västindien två gånger. Curaçao och Bonaire. Detta efter rekommendation från en flygkapten. Det var ett lysande råd. Så pass bra att jag mycket väl kan tänka mig bo där på ålderns höst!

Finns det några andra som har samma tanke? Var har ni varit?

Mvh
Jörgen
Citera
2015-08-17, 06:26
  #3
Medlem
Rekommenderas:
Antigua
St Martin
Martinique

Rekommenderas inte lika mycket:
US Virgin Islands
Puerto Rico
Saint Barts
Citera
2015-08-17, 16:59
  #4
Medlem
luckylucazs avatar
Beror helt på vad du är intresserad av. Jag har besökt Amerikanska Jungfruöarna, Antigua och Barbuda, Barbados, Belize, Dominica, Dominikanska Republiken, Haiti, Jamaica, Kuba, Puerto Rico, Saint Kitts och Nevis, Saint Lucia, Saint Martin, Sint Maarten, Trinidad och Tobago.

Favoriter för mig är de lite större öarna som har mer av en egen kultur (inte så "förstörda" av turismen), helst ej engelsktalande, och en fördel om de är billiga. Då tänker jag på Kuba, Dominikanska Republiken och Haiti i första hand. Puerto Rico är heller inte dumt. Av de mindre öarna är nog Dominica och Saint Lucia favoriter tack vare sin intressanta natur.

Har ej besökt Curaçao och Bonaire (annat än en mellanlandning). Dock var jag inte speciellt förtjust i Sint Maarten. Liten ö, mycket folk, mycket turister, höga priser. Kändes som att det inte fanns speciellt mycket att göra där förutom att ligga på stranden och göra av med pengar?

Har du besökt Hawaii?
Citera
2015-08-17, 17:09
  #5
Medlem
aeg1ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Beror helt på vad du är intresserad av. Jag har besökt Amerikanska Jungfruöarna, Antigua och Barbuda, Barbados, Belize, Dominica, Dominikanska Republiken, Haiti, Jamaica, Kuba, Puerto Rico, Saint Kitts och Nevis, Saint Lucia, Saint Martin, Sint Maarten, Trinidad och Tobago.

Favoriter för mig är de lite större öarna som har mer av en egen kultur (inte så "förstörda" av turismen), helst ej engelsktalande, och en fördel om de är billiga. Då tänker jag på Kuba, Dominikanska Republiken och Haiti i första hand. Puerto Rico är heller inte dumt. Av de mindre öarna är nog Dominica och Saint Lucia favoriter tack vare sin intressanta natur.

Har ej besökt Curaçao och Bonaire (annat än en mellanlandning). Dock var jag inte speciellt förtjust i Sint Maarten. Liten ö, mycket folk, mycket turister, höga priser. Kändes som att det inte fanns speciellt mycket att göra där förutom att ligga på stranden och göra av med pengar?

Har du besökt Hawaii?
lite off men hur tog du dig från ö till ö? funderar på att göra kuba-jamaica-dominikanska-haiti-puerto rico. färja?
Citera
2015-08-17, 18:46
  #6
Medlem
luckylucazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeg1s
lite off men hur tog du dig från ö till ö? funderar på att göra kuba-jamaica-dominikanska-haiti-puerto rico. färja?

Nästan uteslutande flyg (som ofta mellanlandar i USA eller Centralamerika). Mellan Dominikanska Republiken och Haiti var det en lång bussresa. Bonuspoäng kan vara lönsamt här, t.ex. kan du flyga mellan flera öar för bara 10 000 miles med United.
Citera
2015-11-15, 22:28
  #7
Avstängd
MrMadoffs avatar
Är det ingen som har besökt Bahamas? Hur är det där? Det är väl många öar? Men typ Nassau? Paradise Island har jag läst lite om, vad är det för något?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2607435

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback