Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 23:38
  #49
Medlem
Kollade precis live streamen från E3 från demot. Såg ut att påminna väldigt mycket om RE6. Minus också att de EJ använt gamla Leon skådisen/röst
Citera
2018-06-14, 01:19
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu kanske jag liite drar ut på det hela och mera hoppas, men i trean så fanns det ju en kyrka. Och i denna trailer ifrån den "nya" 2:an så visas det en kyrka vid 2:06 : https://www.youtube.com/watch?v=a-lEnz5QKuM

Så man kanske håller på och lite förbereder det hela med simultanjobbande.., eller så är det bara jag som är för in-nördad på det hela !

Både 2:an och 3:an utspelar ju sig i Raccoon City så tror knappast det har nåt att göra med en framtida RE3:Remake även om det säkerligen kommer hända att de remakear 3:an
__________________
Senast redigerad av Spoekfaella 2018-06-14 kl. 01:26.
Citera
2018-06-14, 01:24
  #51
Medlem
För övrigt är Resident Evil:Remake 1 helt sjukt bra. Väldigt svårt att toppa det tror jag.
Citera
2018-06-14, 16:20
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoekfaella
För övrigt är Resident Evil:Remake 1 helt sjukt bra. Väldigt svårt att toppa det tror jag.

Det enda problemet med remake på ettan var kamera vinkeln. Så sjukt segt och tråkigt. Det tar bort skräck känslan totalt så det blir värdelöst. Kamera vinkeln är så 90-tal och Capcom har ju berättat tidigare att de ville köra redan 1996 så som spel körs idag men tekniken hade inte kommit än därav kamera vinklar som segar ner allt istället. Jag var redan med när originalet släpptes på Ps1an och var 13bast men tyckte även då att det var NOLL i Skräck upplevelse tack vare kamera vinklarna

Hoppas verkligen på en remake på del 3 med och sen koncentrera sig på följaren till Resident Evil 8, i samma stil som 7an i FPS då den delen är 10p i min bok
Citera
2018-06-14, 16:43
  #53
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoekfaella
Minus också att de EJ använt gamla Leon skådisen/röst


Vilken av dem? Leon har haft minst 4 olika röstskådisar genom åren
Citera
2018-06-15, 21:11
  #54
Medlem
Porryhatters avatar
I alla klipp jag såg fokuserade spelarna på headshots, vilket resulterade i att huvudet gick sönder bit för bit. Kul att se att andra kroppsdelar också kan förstöras, bonuspoäng för en bra animation.
https://gfycat.com/warpedhardtofindamazondolphin
Citera
2018-06-15, 23:47
  #55
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
I alla klipp jag såg fokuserade spelarna på headshots, vilket resulterade i att huvudet gick sönder bit för bit. Kul att se att andra kroppsdelar också kan förstöras, bonuspoäng för en bra animation.
https://gfycat.com/warpedhardtofindamazondolphin

Får Dead Space vibbar när jag såg det där. Ser riktigt bra ut.
Citera
2018-06-17, 13:50
  #56
Medlem
Kommer bli ett grymt svårt spel tanke på AI är som del 4 fast med survival tema
Citera
2018-06-18, 03:29
  #57
Medlem
spicyjazs avatar
It certainly looks more interesting and enjoyable than those god awful movies.
Citera
2018-06-22, 13:26
  #58
Medlem
soulfly82s avatar
Finns ju redan en tråd från 2012......
Citera
2018-06-24, 20:00
  #59
Medlem
Elementarts avatar
Kravlistan för PC-versionen finns ute nu: https://www.fz.se/nyhet/277082-klara...esident-evil-2
Citera
2018-06-24, 23:22
  #60
Medlem
hugTracersbutts avatar
Kollat litet på folk som spelar det, kan bli bra, men några saker gillar jag inte riktigt, t.ex. att det är så mörkt - att smyga runt i mörker med ficklampa har gjorts så många gånger, men hoppas att det bara är en liten del av spelet. Sedan blev jag riktigt besviken på musiken, alla som lirat RE2 vet hur ikonisk musiken är, det är inget man glömmer i första taget. Negativt: Vissa saker känns lite modern generisk AAA-titel (har även hört att alla pussel och sådant är borta, röda juveler m.m). Positivt: Är rätt snyggt, kan bli rätt skrämmande och ska trots allt bli trevligt att återse Raccoon City.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback