Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-13, 11:20
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag har börjat min period och börjat o äta tonfisk och jag tänker dricka vatten eller mjölk till det.

Jag tänker: Om jag håller dieten i en hel månad, borde inte kroppen må bättre då?

En burk tonfisk per dag är både nyttigt och ekonomiskt väll?
Citera
2015-08-13, 11:27
  #2
Medlem
Qusimotos avatar
om du vill se ut så här så ska du forsätta äta din burk tonfisk om dagen

http://fitnessrevolutionrowlett.com/...-machinist.jpg

Det gjorde bale inför sin roll i filmen the maschinist ( käkade 1 burk tonfisk samt ett äpple om dagen )


good luck TS
Citera
2015-08-13, 11:45
  #3
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
om du vill se ut så här så ska du forsätta äta din burk tonfisk om dagen

http://fitnessrevolutionrowlett.com/...-machinist.jpg

Det gjorde bale inför sin roll i filmen the maschinist ( käkade 1 burk tonfisk samt ett äpple om dagen )


good luck TS
Tack för inspirationen. Kanske inte så smal men nästan i alla fall. Allt är lättare om man är smidigare.
Citera
2015-08-13, 12:02
  #4
Avstängd
PaXXtons avatar
Det är på tok för lite kalorier i en burk tonfisk, skall du komma undan billigt så ät snabbmakaroner, otroligt billigt i förhållande till näringen dessutom, kanske inte så gott dock.
Citera
2015-08-13, 18:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Det gjorde bale inför sin roll i filmen the maschinist ( käkade 1 burk tonfisk samt ett äpple om dagen ).

Nej, det gjorde han inte. Det där är en myt som har förstorats upp och överdrivits för att skapa PR åt The Machinist. Han hade aldrig i helvete orkat springa långa sträckor varje dag, som han gjorde på den dieten. Inte en chans.

Däremot ryktas det om att han knaprade Cytomel för att kraftigt öka sin ämnesomsättning (bli hyper, få hjärtklappning och svettas som en gris dygnet runt). Inte så jättetrevligt, och definitivt inget för en amatör som inte har tillgång till expertis.
Citera
2015-08-13, 18:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Nej, det gjorde han inte. Det där är en myt som har förstorats upp och överdrivits för att skapa PR åt The Machinist. Han hade aldrig i helvete orkat springa långa sträckor varje dag, som han gjorde på den dieten. Inte en chans.

Däremot ryktas det om att han knaprade Cytomel för att kraftigt öka sin ämnesomsättning (bli hyper, få hjärtklappning och svettas som en gris dygnet runt). Inte så jättetrevligt, och definitivt inget för en amatör som inte har tillgång till expertis.

Tack för att du sätter lite verklighet på "folk" som får sina källor från aftonbladet.

On topic: Burk tonfisk. Helt idiotiskt. Synd att de inte lär ut näringslära i skolorna.
Citera
2015-08-13, 21:09
  #7
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Nej, det gjorde han inte. Det där är en myt som har förstorats upp och överdrivits för att skapa PR åt The Machinist. Han hade aldrig i helvete orkat springa långa sträckor varje dag, som han gjorde på den dieten. Inte en chans.

Däremot ryktas det om att han knaprade Cytomel för att kraftigt öka sin ämnesomsättning (bli hyper, få hjärtklappning och svettas som en gris dygnet runt). Inte så jättetrevligt, och definitivt inget för en amatör som inte har tillgång till expertis.

Du verkar veta då borde du skriva om wiki då det står att han käkade tonfisk

Filmen har varit omtalad en del för huvudrollsinnehavaren Christian Bales uppoffring då han under en längre tid innan inspelningen gick på en diet bestående av endast ett äpple och en burk tonfisk per dag och vägde till slut 54 kilo istället för sina tidigare 82

According to a biography of Bale written by his former assistant, his daily diet at this time consisted of "water, an apple and one cup of coffee per day, with the occasional whiskey" (approximately 55-260 calories).
Citera
2015-08-13, 21:55
  #8
Medlem
MuscleSharks avatar
tonfisk innehåller en hel del tungmetaller. Därför ska man inte äta havsfisk för mycket.
Citera
2015-08-14, 11:20
  #9
Medlem
Hodurs avatar
Christian Bale var vegetarian tills efter American Psycho, tror inte ett dugg på någon tonfiskdiet som en kändis har gjort. Dessa hyr människor som ordnar all mat, alla kcal, räknar ut all data och så vidare. Möjligtvis steroider om det är ont om tid, för att bygga muskelmassa då. Men vad vet man.
Citera
2015-08-14, 14:16
  #10
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
tonfisk innehåller en hel del tungmetaller. Därför ska man inte äta havsfisk för mycket.


Det känns dock lite överdrivet, jag käkade cirkus 3 kg tonfisk i veckan i över ett år, känner ingen skillnad. Men vem vet, går jag till doktorn och tar prover kanske jag är halvt död.

Det jag hört från SLV för några år sedan är att tonfisken i svenska burkar är ofarligt att äta, medans tonfisken i Amerika innehåller såpass mycket att en burk om dagen är för stor mängd. Så allt beror på vart fisken är fiskad.

Jag pratar om tonfisk på burk. Så att ingen missförstår mig med FÄRSK tonfisk.
Citera
2015-08-16, 06:45
  #11
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Christian Bale motiverar mig att fortsätta min diet med tonfisk. Dessutom har jag en tomat till tonfisken nu.
Citera
2015-08-16, 22:35
  #12
Medlem
Tonfisk är bara protein, 0 kolhydrater och 0 fett. Det är en SJUKT dålig sammansättning sett över en hel dag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback