Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-03, 08:13
  #25
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
hahaha ahh okej då är jag med ja jag ska få ta i en bra privat läkare också som jag kan vara öppen och ärlig emot och bara gör som han blir tillsagd

Funderar lite på att använda trädgårdsslangen och en bassängpump. Lär ju gå fort då.

Citera
2017-03-03, 11:06
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Funderar lite på att använda trädgårdsslangen och en bassängpump. Lär ju gå fort då.



hahahaha kör hårt släng upp video på det också!
Citera
2017-03-03, 11:18
  #27
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
hahahaha kör hårt släng upp video på det också!

Verkar som jag behöver det snart.

Erc(B)-MCH 33 (27-33 pg)

Få se vad läkaren säger om att ligga på gränsen. Jag har alltså ganska mycket röda blodkroppar och dom är väldigt välfyllda med hemoglobin. Nu har jag iofs varit en vecka på hög höjd, så det kan ha påverkat lite. Får nog testa mig om ett tag igen tror jag.
__________________
Senast redigerad av HeadOfBoo 2017-03-03 kl. 11:24.
Citera
2017-03-05, 07:18
  #28
Medlem
Är inga problem att börja lämna blod under kur. Är bara att gå dit och ljuga på alla frågor. De ställs ju ändå av ett formulär på en dataskärm, så inget att vara närvara för.

Blodet kontrolleras bara för sjukdomar, eftersom detta är det som är farligt för mottagaren. Små rester av medeciner / AAS spelar ingen roll.

Jag började själv lämna blod under kur. Gick dit och låtsades vara nålrädd. Fick inga frågor om mitt höga blodvärde eller något annat.

Har förövrigt aldrig förstått varför man skulle börja lämna blod om man inte ligger på.
Citera
2017-03-05, 14:32
  #29
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfTheBros
Har förövrigt aldrig förstått varför man skulle börja lämna blod om man inte ligger på.

Om du inte kan förstå varför en del väljer att ge blod utan egen vinning så säger det en del om dig som person.
Citera
2017-03-05, 16:37
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Om du inte kan förstå varför en del väljer att ge blod utan egen vinning så säger det en del om dig som person.

Att du inte inser ironin säger kanske inget om din personlighet, utan snarare något om din intelligens.

Att ge blod är prestationssänkande. De flesta här på F12 är ute efter exakt motsatt effekt. Trodde inte detta skulle behöva skrivas ut.
Citera
2017-03-05, 19:46
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfTheBros
Att du inte inser ironin säger kanske inget om din personlighet, utan snarare något om din intelligens.

Att ge blod är prestationssänkande. De flesta här på F12 är ute efter exakt motsatt effekt. Trodde inte detta skulle behöva skrivas ut.

FÖr högt blodvärde är hälsofarligt och skadar dig. Så då får man bättre gains om man lämnar blod och inte dör av blodpropp.

Mvh
Citera
2017-03-05, 22:24
  #32
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfTheBros
Att ge blod är prestationssänkande. De flesta här på F12 är ute efter exakt motsatt effekt. Trodde inte detta skulle behöva skrivas ut.
Om du har tänkt bicepscurla direkt efter att sköterskan har dragit ur slangen ur armen, visst. Att donera blod är både bra för dig - oavsett hur aktiv du är i vardagen - och samhället i stort.
Citera
2017-03-06, 00:41
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
FÖr högt blodvärde är hälsofarligt och skadar dig. Så då får man bättre gains om man lämnar blod och inte dör av blodpropp.

Mvh

Lämnar ju blod när jag är on. Min ursprungliga kommentar var ju att jag inte förstod varför man skulle göra det när man är off. Hb-värdet riskerar ju knappast att dra iväg då. Samt att det tar längre tid för kroppen att återhämta sig från en blod givning.

Anledningen till att sjukvården vill att vi inte lämnar blod är inte steroiderna i sig. Utan att de tror att vi är efterblivna pundare som sitter och delar sprutor med varandra.
Citera
2017-03-06, 00:43
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Om du har tänkt bicepscurla direkt efter att sköterskan har dragit ur slangen ur armen, visst. Att donera blod är både bra för dig - oavsett hur aktiv du är i vardagen - och samhället i stort.

Är inte medveten om vilka positiva effekter blodgivning skulle vid ett normalt Hb-värde så du får gärna upplysa mig.
Citera
2017-03-06, 17:20
  #35
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfTheBros
Är inte medveten om vilka positiva effekter blodgivning skulle vid ett normalt Hb-värde så du får gärna upplysa mig.
Det kan jag göra. Bland annat hjälper blodgivning till att sänka blodtrycket, och har även påverkan på blodsocker och blodfetter.
Citat:
SBP decreased from 148.5 ± 12.3 mmHg to 130.5 ± 11.8 mmHg in the phlebotomy group, and from 144.7 ± 14.4 mmHg to 143.8 ± 11.9 mmHg in the control group (difference -16.6 mmHg; 95% CI -20.7 to -12.5; P < 0.001). No significant effect on HOMA index was seen. With regard to secondary outcomes, blood glucose, HbA1c, low-density lipoprotein/high-density lipoprotein ratio, and HR were significantly decreased by phlebotomy. Changes in BP and HOMA index correlated with ferritin reduction.
Du kan läsa fullängdaren här, om du är intresserad. Även epidemiologiska studier bekräftar sambanden.

Men jag förstår om du inte är intresserad av studier om de inte handlar om att öka omkretsen på överarmarna.
Citera
2017-12-18, 13:02
  #36
Medlem
Efter att ha gjort den årliga hälsoundersökningen så fick jag tillbaka resultat, för högt Hemoglobin 22,2.

Så hur löser vi det tänkte jag, jag knaller ner till Blodgivningscentralen för det säger experterna på FB att man kan lämna blod. Glad i hågen svarar jag på alla frågor och får ett ok för att ta några tester innan jag får lämna blod. Sjuksköterskan avslutar med "ja så skall jag bara se om du har tillräckligt med blod, vi tar ett hemoglobinprov", 5 min senare, "kan du komma med här, vi ser att du har för högt Hemoglobinvärde 20.0 och 20,2 får vi när jag testar två gånger", så där sket dig sig att lämna blod.

Vad gör jag nu, åderlåter mig själv eller vad finns för alternativ?

Ligger väldigt lågt på Sustanol sedan 3-4 år, började med 250mg var 4e vecka sedan var 3e gick ett tag ner på var 2 vecka upp på var 3e igen för att se om det blir bättre med Hemoglobinet. Är 50+ så tar enkom för att få bättre fysik vid hög ålder, men har ju ingen lust att dö av stroke pga för högt HB värde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback