Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-01-04, 11:34
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmenkarmen007
Efter att ha gjort den årliga hälsoundersökningen så fick jag tillbaka resultat, för högt Hemoglobin 22,2.

Så hur löser vi det tänkte jag, jag knaller ner till Blodgivningscentralen för det säger experterna på FB att man kan lämna blod. Glad i hågen svarar jag på alla frågor och får ett ok för att ta några tester innan jag får lämna blod. Sjuksköterskan avslutar med "ja så skall jag bara se om du har tillräckligt med blod, vi tar ett hemoglobinprov", 5 min senare, "kan du komma med här, vi ser att du har för högt Hemoglobinvärde 20.0 och 20,2 får vi när jag testar två gånger", så där sket dig sig att lämna blod.

Vad gör jag nu, åderlåter mig själv eller vad finns för alternativ?

Ligger väldigt lågt på Sustanol sedan 3-4 år, började med 250mg var 4e vecka sedan var 3e gick ett tag ner på var 2 vecka upp på var 3e igen för att se om det blir bättre med Hemoglobinet. Är 50+ så tar enkom för att få bättre fysik vid hög ålder, men har ju ingen lust att dö av stroke pga för högt HB värde.


Tråkig sits, funderar på samma sak faktiskt. Misstänker ganska grovt att jag har för höga Hemoglobinvärden då mitt blod är mörkrött. Antar att vi får börja tappa oss själva i toastolen tills värdena är normala, sen gå till blodgivningscentralen och försöka.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback