Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-12, 21:54
  #1
Medlem
oceanw0lfs avatar
Ni som donerar blod via sjukvården, hur har ni burit er åt? Som jag förstått det så gör de ett test på blodet för att se ifall man är lämplig. Förmodar att vårat blod avviker i ett sådant test.
Började ni donera utan AAS i systemet och sedan har det bara rullat på, eller har ni lagt fram alla korten på bordet och sagt som det är?

Mvh
Citera
2015-08-12, 22:02
  #2
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceanw0lf
Ni som donerar blod via sjukvården, hur har ni burit er åt? Som jag förstått det så gör de ett test på blodet för att se ifall man är lämplig. Förmodar att vårat blod avviker i ett sådant test.
Började ni donera utan AAS i systemet och sedan har det bara rullat på, eller har ni lagt fram alla korten på bordet och sagt som det är?

Mvh

Vad är AAS om man får fråga ? Sickle cell ?
Vilken blodgrupp är du ?
Citera
2015-08-12, 22:06
  #3
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Vad är AAS om man får fråga ? Sickle cell ?
Vilken blodgrupp är du ?

Steroider.
Citera
2015-08-12, 22:11
  #4
Medlem
oceanw0lfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Vad är AAS om man får fråga ? Sickle cell ?
Vilken blodgrupp är du ?
Anabola androgena steroider, förkortas AAS, ökar de röda blodkropparna i blodet markant. Vissa prepp mer, andra mindre. Är man seriös så vill man på ett eller annat sett tappa sig på blod för att minska risken för div. problem.
Citera
2015-08-12, 22:13
  #5
Medlem
Valsus avatar
Jobbar inte på blodcentral, men kan tänka mig att blodkropparna har ökat pga steroider.

Viktigaste för sjuksystemet är att du är frisk från smittbara sjukdomar, tror inte någon ekonomi läggs på endokrinologisk undersökning då det är dyrt.
Citera
2015-08-12, 22:16
  #6
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceanw0lf
Anabola androgena steroider, förkortas AAS, ökar de röda blodkropparna i blodet markant. Vissa prepp mer, andra mindre. Är man seriös så vill man på ett eller annat sett tappa sig på blod för att minska risken för div. problem.

Om du vill vara säker bli kompis med en sköterska och tappa det hemma ?
Citera
2015-08-12, 22:17
  #7
Medlem
oceanw0lfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Jobbar inte på blodcentral, men kan tänka mig att blodkropparna har ökat pga steroider.
Inte för att låta arrogant, men no shit. Att så är fallet är redan konstaterat. Jag skapade tråden för att bolla lite med andra som har erfarenhet inom ämnet.
Mvh
Citera
2015-08-12, 22:20
  #8
Medlem
oceanw0lfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Om du vill vara säker bli kompis med en sköterska och tappa det hemma ?
Finns gott om folk som tappar hemma, på sig själva. Inget jag skulle våga mig på, går det snett så ser det ut som en mordscen.
Citera
2015-08-12, 23:15
  #9
Medlem
Gymmes avatar
Donerat flertal gånger.
Jag skrev personligen att jag inte brukat AAS, de kommer inte låta dig ge blod om du har gjort detta.
Har legat över grammet på många prep men ändå så har aldrig något påpekats förutom min omkrets om armarna och de "perfekta" venerna som alla sjuksköterskor blir överlyckliga av

Se bara till att inte ha några sjukdomar.
Citera
2015-08-12, 23:28
  #10
Medlem
oceanw0lfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Donerat flertal gånger.
Jag skrev personligen att jag inte brukat AAS, de kommer inte låta dig ge blod om du har gjort detta.
Har legat över grammet på många prep men ändå så har aldrig något påpekats förutom min omkrets om armarna och de "perfekta" venerna som alla sjuksköterskor blir överlyckliga av

Se bara till att inte ha några sjukdomar.
Låter konstigt att de skulle förlita sig helt på vad man kryssar i på ett papper i en sådan här sak. Å andra sidan skulle det inte förvåna mig då sjukvården inte verkar ha särskilt mycket resurser i dagens läge.
Citera
2015-08-13, 00:17
  #11
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceanw0lf
Låter konstigt att de skulle förlita sig helt på vad man kryssar i på ett papper i en sådan här sak. Å andra sidan skulle det inte förvåna mig då sjukvården inte verkar ha särskilt mycket resurser i dagens läge.
Det är exakt så det går till. Precis som "heder och samvete" när du skickar in din deklaration.
Mvh
Citera
2015-08-13, 03:12
  #12
Avstängd
Nu har jag visserligen aldrig donerat blod, men ev. tester borde väl göras efter att blodet tappas men innan det skickas vidare.

Eller har vi möjlighet att ta tester för åkommor via blod på den korta tiden man spenderar där?

Citat:
Ursprungligen postat av oceanw0lf
Låter konstigt att de skulle förlita sig helt på vad man kryssar i på ett papper i en sådan här sak. Å andra sidan skulle det inte förvåna mig då sjukvården inte verkar ha särskilt mycket resurser i dagens läge.


Vissa länder vill att man fyller i en lapp vid inresa, där man t.ex. får kryssa om man är tidigare straffad, terrorist eller alien. Kryssar du fel så är det bara sätta sig på första bästa flyg tillbaka. Funkar det för hela länder så funkar det säkert för blodcentralerna!
__________________
Senast redigerad av EboLa^ 2015-08-13 kl. 03:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback