Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-08-24, 17:11
  #73
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tror man mår dåligt av att ständigt oroa sig hur andra bedömer än. Leva för att behaga en norm och imponera på folk man egentligen ej känner/bryr sig om

Att känna sig sämre och pressad för att man måste prestera och behaga andra.

Då är det nog bättre att komma bort från de behoven
Jag hatar ju också attentionwhores som ska ta all uppmärksamhet och undvika viktiga saker bara för att prata om sig själva och sina intressen. Om det säger något.
Citera
2015-10-17, 14:30
  #74
Medlem
Kurtkenneths avatar
Just detta behov är inte annorlunda ifrån andra behov, detta är en del av buddhistisk filosofi där människan endast kan uppnå välbefinnande av att förkasta de icke-essentiella behoven.

Rent psykologiskt tror jag att det är någon sorts störning. Folk som behöver visa sitt "liv" genom Facebook med bilder i var och varannan minut har antagligen något som brister, inte olikt en missbrukarpersonlighet. Dessa personer som lägger ut dessa bilder konstant är oftast likadana i verkligheten, högljudda, mytomaner, självhävdelsebehov upphöjt i 10 och så vidare. I slutändan kanske man själv blir irriterad på dessa människor men inser att i grunden är de inte särskilt glada individer.
Citera
2015-10-18, 11:50
  #75
Medlem
Mi-Rakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Uppmärksamhetsbevovet är giftet för mänskligheten. Människor är så desperata att de riskerar liv och lem för att gå det.

Tar man död på sitt Uppmärksamhetsbehov/ bekräftelsebehovet så tror jag att man uppnår en viss mening och lycka i livet

Vad tror ni är uppmärksamhetsbehovet/bekräftelsebehovet ett gift för människan? Även om det är bra och nödvändigt i små mängder kan det skapa ett beroende som leder till idioti och självhat
För många människor leder bekräftelse/uppmärksamhetsbehovet till en ond cirkel. Det blir en quickfix som många tar till och de lär sig varken att vara nöjda och tillfreds i sin anonymitet och ensamhet eller att kunna bekräfta sig själva.

Om det leder till idioti låter jag vara osagt, jag tror det är vanligare att det leder till ensamhet och en känsla av att vara fejk.
Citera
2015-10-20, 06:21
  #76
Medlem
När det gäller yrkesgrupper som pockar på uppmärksamhet så är väl läkarkåren helt outstanding. När som helst när man slår på TV:n så nog är det någon läkare som har något "viktigt" att säga. Läkarna är som små barn i TV, linslusar. Se bara på Hans Rosling, gapar och domderar som en annan skitunge. Nej, tacka vet jag hur det var för 30 år sedan då jag spela fotboll och hade skadat minisken. På den tiden var läkare sanna auktoriteter. När jag var inne för att undersöka mitt knä så sade läkaren till mig att slappna av med sin mest auktoritära röst. Nu för tiden tycks läkare tro att det är inne att vara rövslickare.
Citera
2015-11-03, 11:59
  #77
Medlem
Kurtkenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
När det gäller yrkesgrupper som pockar på uppmärksamhet så är väl läkarkåren helt outstanding. När som helst när man slår på TV:n så nog är det någon läkare som har något "viktigt" att säga. Läkarna är som små barn i TV, linslusar. Se bara på Hans Rosling, gapar och domderar som en annan skitunge. Nej, tacka vet jag hur det var för 30 år sedan då jag spela fotboll och hade skadat minisken. På den tiden var läkare sanna auktoriteter. När jag var inne för att undersöka mitt knä så sade läkaren till mig att slappna av med sin mest auktoritära röst. Nu för tiden tycks läkare tro att det är inne att vara rövslickare.

Men Hans Rosling är inte ens läkare, hur tänkte du nu?
Vad har rövslickeri med uppmärksamhetsbehov att göra? Är inte ditt inlägg en form av uppmärksamhetsbehov när du känner dig tvungen att nämna en enskild händelse som skedde för 30 år sedan som är OT?
Citera
2015-11-03, 22:52
  #78
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag hatar ju också attentionwhores som ska ta all uppmärksamhet och undvika viktiga saker bara för att prata om sig själva och sina intressen. Om det säger något.

Ja högst irreterande när folk alltid ska stå i centrum. Spec när det är andras tur. Folk som inte kan förstå att inte världen kretsar runt dem
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback