Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-04, 07:54
  #265
Avstängd
wwrs avatar
Hetsen mot Saudiarabien byggs gradvis upp. Nu har polisen i Sydney hittat två, givetvis unga, snygga och dessutom queer, saudiska systrar döda på hotellrummet. De hade tidigare sagt att queer-kvinnor lever i rädsla i Saudi. De hade sökt politisk asyl i Australien.
Citat:
Saudi sisters found dead in Sydney told acquaintance queer women ‘live in fear’ in their homeland

About 75 Saudi women have been granted permanent protection visas in Australia in the past five years.
https://www.theguardian.com/australi...their-homeland

Precis samma program som mot Ryssland.

Nyligen startade golf-touren LIV med saudisk backning. Massmedia hatar den. De spelar på Trump-banor! ... Kashoggi ...

Nu kommer hetsen mot Saudi att piskas upp och sedan stänger EU oljekranen dit och Europa tar ytterligare ett steg bakåt mot stenåldern och vansinnespriser på energi.

Det hela backas av Kina-hetsen. Pelosi gjorde "statsbesök" i en liten sk-t-provins (som Beijing ser det) och Kina skjuter skarpt runt hela Taiwan.
Citat:
China begins live-fire military exercises in six zones around Taiwan, says state media – live
https://www.theguardian.com/world/li...osi-visit-live
Kina har också olja och billiga, bra varor vi behöver så snart har EU även blockerat oss från dem.

De som sköter världen har helt tappat greppet. Jag tror det delvis kan bero på att de gav oss kunskapens äpple. Med Internet går det att se genom galenskapen och nu har basarna fått fnatt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-08-04 kl. 08:41.
Citera
2022-08-04, 15:42
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hetsen mot Saudiarabien byggs gradvis upp. Nu har polisen i Sydney hittat två, givetvis unga, snygga och dessutom queer, saudiska systrar döda på hotellrummet. De hade tidigare sagt att queer-kvinnor lever i rädsla i Saudi. De hade sökt politisk asyl i Australien.

https://www.theguardian.com/australi...their-homeland

Precis samma program som mot Ryssland.

Nyligen startade golf-touren LIV med saudisk backning. Massmedia hatar den. De spelar på Trump-banor! ... Kashoggi ...

Nu kommer hetsen mot Saudi att piskas upp och sedan stänger EU oljekranen dit och Europa tar ytterligare ett steg bakåt mot stenåldern och vansinnespriser på energi.

Det hela backas av Kina-hetsen. Pelosi gjorde "statsbesök" i en liten sk-t-provins (som Beijing ser det) och Kina skjuter skarpt runt hela Taiwan.

Kina har också olja och billiga, bra varor vi behöver så snart har EU även blockerat oss från dem.

De som sköter världen har helt tappat greppet. Jag tror det delvis kan bero på att de gav oss kunskapens äpple. Med Internet går det att se genom galenskapen och nu har basarna fått fnatt.

Vad betyder det ens att vara queer? Tjejerna såg ju normala ut. Inga näsringar eller kortklippt lila hår.

Efter att ha varit västvärldens allierade i ett snart århundrade gör nu USA under Biden sitt bästa för att driva Saudi in i famnen på Ryssland och Kina.
Citera
2022-08-04, 17:56
  #267
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hetsen mot Saudiarabien byggs gradvis upp. Nu har polisen i Sydney hittat två, givetvis unga, snygga och dessutom queer, saudiska systrar döda på hotellrummet. De hade tidigare sagt att queer-kvinnor lever i rädsla i Saudi. De hade sökt politisk asyl i Australien.

https://www.theguardian.com/australi...their-homeland

Precis samma program som mot Ryssland.

Har de blivit förgiftade?
Citera
2022-08-04, 17:59
  #268
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Har de blivit förgiftade?
Om du tar med hela mitt inlägg så blir i alla fall min åsikt klarare.
Citera
2022-08-04, 18:05
  #269
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om du tar med hela mitt inlägg så blir i alla fall min åsikt klarare.


Men det är ju intressant.

Två unga saudiska systrar hittas döda i lägenhet i Sydney. Inga tecken på våld...

Förgiftade är det första jag tänkte på. Om inte mord, kanske en olycka eller t o m gemensamt självmord.
Citera
2022-08-04, 18:18
  #270
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men det är ju intressant.

Två unga saudiska systrar hittas döda i lägenhet i Sydney. Inga tecken på våld...

Förgiftade är det första jag tänkte på. Om inte mord, kanske en olycka eller t o m gemensamt självmord.
Unga, snygga tjejer som gillar queer, mystisk död. De får inte queera hemma. Det känns lite för mycket bara. Vi hade Kashoggi med frun utanför ambassaden. Nu har vi LIV-golfen med Saudi-sponsring. Det känns som del i en hets man bygger upp mot Saudi. (Kim Jong-Nam, Warmbier när det hetsades mot Nordkorea. Litvinenko, Skripal, Navalny ...)

Påminner om svenske ambassadörssonen och den finske vapenhandlaren som hittades döda samtidigt fast på olika hotel i Kampala, vad jag kan minnas.
Citera
2022-08-04, 18:27
  #271
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Unga, snygga tjejer som gillar queer, mystisk död. De får inte queera hemma. Det känns lite för mycket bara. Vi hade Kashoggi med frun utanför ambassaden. Nu har vi LIV-golfen med Saudi-sponsring. Det känns som del i en hets man bygger upp mot Saudi. (Kim Jong-Nam, Warmbier när det hetsades mot Nordkorea. Litvinenko, Skripal, Navalny ...)

Påminner om svenske ambassadörssonen och den finske vapenhandlaren som hittades döda samtidigt fast på olika hotel i Kampala, vad jag kan minnas.
Det är ju guardian som lyfter fram queer-aspekten med systrarna

Daily Mail lyfter fram att systrarna kom från en välbärgad familj samt att det tog en månad innan man hittade dem:

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ed-family.html

Polisen väntar just på resultatet av toxikologisk undersökning.

Edit:
Jag skapade en egen tråd om detta: (FB) Två unga saudiska systrar hittas döda efter en månad i lägenhet i Sydney. Mord?
__________________
Senast redigerad av Madagascar 2022-08-04 kl. 18:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback