Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-11, 22:53
  #1
Avstängd
Tjena. Är en kille på 15 år snart 16. Jag är 190 och Jag har vägt 125 ish och nu är jag på 90. Jag gick ner det från oktober-november förra året till nu och har fortfarande överhängande hud. Har vägt mellan 95-90 nån månad nu. Har kollat kroppsfett och ligger på 10.1% fett. Då tycker jag man inte ska ha överhängande hud. Har 79kg muskler också. Men kommer den dra ihop sig eller måste man operera? Börjar bli trött på det här har gått mer i vikt för att se bra ut. Tränar också för att må bra men muskler vill man ju också ha synliga. Springer också 2-3 gånger per vecka. Igår brände jag 2000 kalorier på 3 pass. Det var en överdrivet hård dag men jag vill få bort fettet/huden och gör allt men det är kvar. någon som är bra på detta? :/
Citera
2015-08-12, 14:23
  #2
Medlem
krigsoffrets avatar
Av det jag førstod så gick du ner i vikt før snabbt Om det gørs riktigt tar det tid, fortsætt bara som du gør och træna hårt, æt bra så kommer huden med tiden att dra ihop sig allt eftersom.

Gratulerar med nedgången, se nu till att den bara ær långvarig. håll inte på och gå runt att oroa dig om operation som 16åring.

ps. 18års græns på FB.
Citera
2015-08-12, 17:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snillet99
Tjena. Är en kille på 15 år snart 16. Jag är 190 och Jag har vägt 125 ish och nu är jag på 90. Jag gick ner det från oktober-november förra året till nu och har fortfarande överhängande hud. Har vägt mellan 95-90 nån månad nu. Har kollat kroppsfett och ligger på 10.1% fett. Då tycker jag man inte ska ha överhängande hud. Har 79kg muskler också. Men kommer den dra ihop sig eller måste man operera? Börjar bli trött på det här har gått mer i vikt för att se bra ut. Tränar också för att må bra men muskler vill man ju också ha synliga. Springer också 2-3 gånger per vecka. Igår brände jag 2000 kalorier på 3 pass. Det var en överdrivet hård dag men jag vill få bort fettet/huden och gör allt men det är kvar. någon som är bra på detta? :/

Antar att du gjorde en tanita? Ska du mäta fettprocenten på ett tillförlitligt sätt så ska det vara kalipermätning utförd av en person med rätt kompetens. För kan garantera dig att du inte har 10% bf på 90 kg såvida du inte har ett grovt 6-pack med "V" och drar typ 200 kg i mark...

Jag är själv 184 cm lång och gick ner från 120 kg till 80kg på 1 år. Och den överhängande huden kommer inte va något problem så länge man håller sig på en bf runt 8-10% för då finns det inget fett som kan hänga i huden. Men så fort man börjar bulka och lägger på sig lite fläsk igen så börjar den hänga igen. Har tränat i 3 år nu och 2 år sedan jag gick ner vikten och min hud är relativt oförändrad. Så om du vill slippa den hängande "huden" så gå ner mer i vikt och håll dig där.
Citera
2015-08-12, 22:32
  #4
Medlem
Att köra överdrivet hård träning när man väntar på att huden ska dra åt sig är kanske inte så smart. Inte ens om man bygger muskler. Det bästa är en långsam och försiktig viktnedgång (långsiktig) så att huden hänger med.

Är man så ung kommer huden dra åt sig till slut. Garanterat.
Citera
2015-08-12, 22:36
  #5
Medlem
Underkills avatar
Du får hoppas på att dina gener tillåter din hud att dra ihop sig. Annars är det operation som gäller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback