Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-09-17, 17:04
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Då ska man aldrig trycka av med tanke på att kulvapen har säkerhetsavstånd på minst 1km och fast med bra kulfång så kan kulan vika av och missa kulfånget.


Man kan bara säga att sannolikheten att man träffar nån är 0 men man kan aldrig vara säker...


Jag är säker eftersom det område jag skriver är det minst 1mil till närmaste stuga/hus och det hållet jag kommer att skjuta mot finns det inget annat än bara hav bakom i minst 10mil Och man ser minst 5km åt alla håll.


Bättre billigare är att du bygger dig ett permanent gömsle med slaf och lucka i skjutriktningarna. Ro dit på natten och sov en stund innan du kan börja panga.
Citera
2015-09-20, 17:16
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Och du måst lida av grov lässvårighet/dyslexi....


Det tråden hamnar om är hur stor skillnad det är mellan 338win och 338 Lapua eftersom man har fått bra pris på en 338win... Tuben får jag inte med geväret det får jag från ett annat ställe...

Det med distansskytte kom jag på eftersom har skjutit skarv med hagel men kläder och allt blir att lukta rutten fisk när man är tvungen att sitta på deras Ö. Att jaga skarv är inte som att jaga vanlig sjöfågel som kommer till en....




Min första tanke/lösning va att rigga sprängämne på de Ö:ar som de hänger på (och när de är fullsmockade med skarv så trycker man på knappen ) men där kommer man få problem med myndigheten om man kör den lösningen.


Så tyckte distansskytte låter bättre men som sagt så ligger de långt ute på sina isolerade öar och tänker inte skjuta från båt ifall kustis/polisen är ute och patrullerar.

Tänkte precis rekommendera dig något automathagel och båt, men med det sista du skrev så kom jag på att båt nog ses som att jaga från bil? Hur är det om man förtöjer en brygga strax utanför ön och skjuter ifrån?
Citera
2015-09-26, 19:51
  #27
Medlem
Bortsett jakten och dess konsekvenser i det nämnda fallet. Jag har en annan kaliber som är snarlik 338 LM. Den räcker till allt levande i världen och behövs inte i Sverige. Den kaliber jag själv har skaffade jag pga några olika faktorer. Det ska minimera eftersöksrisken samt Vildsvin ska inte lämna åteln. Dessutom fanns det en icke obetydligt intresse för handladdning och möjligt långhållsskytte. Men kalibrar av 338 LM dimension och syfte, hög energi på stora avstånd begränsar vilttyperna som rimligen jagas mha den kalibern.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback