Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-10-23, 15:14
  #37
Medlem
Moffins avatar
Kvikklunsj-maraboun var verkligen vidrig.

Jag är nog partisk för jag har väldigt svårt för salt. Alltså chips och sånt går bra men rent salt får mig nästan att spy.

Och det är väl så man kan summera den nya kakan, sötsliskig utan crunch alls som jag trodde det skulle vara. Sen i eftersmaken så är det som när man äter t.ex lax på saltbädd och råkat få ett korn grovsalt i munnen. Alltså en koncentrerad saltsmak som dyker upp mitt i det söta. Blanda choklad med något salt, typ chips = rätt. Blanda i rent salt i chokladen = FEL.

Mår seriöst illa bara jag skriver detta fyfan.
Citera
2015-11-08, 16:47
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Kvikklunsj-maraboun var verkligen vidrig.

Jag är nog partisk för jag har väldigt svårt för salt. Alltså chips och sånt går bra men rent salt får mig nästan att spy.

Och det är väl så man kan summera den nya kakan, sötsliskig utan crunch alls som jag trodde det skulle vara. Sen i eftersmaken så är det som när man äter t.ex lax på saltbädd och råkat få ett korn grovsalt i munnen. Alltså en koncentrerad saltsmak som dyker upp mitt i det söta. Blanda choklad med något salt, typ chips = rätt. Blanda i rent salt i chokladen = FEL.

Mår seriöst illa bara jag skriver detta fyfan.

De var ingen höjdare. slängde hälften.
Citera
2016-01-11, 04:44
  #39
Medlem
Nu är det dags igen. På torsdag kommer en ny smak att ha "smygpremiär" på Hemmakväll.

Om man dömer av tidigare lanseringar kommer troligen även den nya smaken att vara en mashup mellan Marabou mjölkchoklad och någon annan redan känd godis eller kaka.

Jag är kategoriskt usel på trendspaningar så jag avstår från att gissa men jag kollade på Milkas hemsida och hittade den här som verkar rätt intressant: https://www.milka.de/aktionen/milka-collage

Det är ju Marabous 100-årsjubileum i år så det vore kanske logiskt att med den nya smaken på något sätt knyta an till det. Vågar man hoppas på en lite vuxnare smak? Nej, det vågar man nog inte...
Citera
2016-01-11, 04:49
  #40
Medlem
Kanske någon smak som inte längre finns i sortimentet? +retro förpackning?
Citera
2016-01-13, 17:59
  #41
Medlem
onzycs avatar
Det är en mashup mellan Marabou Daim och saltlakrits.

Så roligt var det.
Citera
2016-01-15, 03:31
  #42
Medlem
Custom_mades avatar
Alltså att förstöra god choklad med lakrits övergår mitt förstånd!

Skulle gärna se mer med nötter och liknande naturlig smaksättning.

Annars en sort dom har i Norge är Jelly Beans, den är rätt festlig, men man blir trött rätt snabbt!
Sen finns det den som har popp-rocks.

Det är iofs inte marabou, kmr inte ihåg märket, nidar är det inte iaf!
Citera
2016-01-15, 08:20
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Alltså att förstöra god choklad med lakrits övergår mitt förstånd!

Skulle gärna se mer med nötter och liknande naturlig smaksättning.

Annars en sort dom har i Norge är Jelly Beans, den är rätt festlig, men man blir trött rätt snabbt!
Sen finns det den som har popp-rocks.

Det är iofs inte marabou, kmr inte ihåg märket, nidar är det inte iaf!
Marabous förra stora lansering var just med Jelly beans och pop rocks. Vet dock inte om den fortfarande finns i sortimentet.

Jag kommer absolut att testa den nya sorten. Jag är en lakritsälskare, tidigare daimfantast men sist jag provade tyckte jag daim var på tok för sött. Med detta sagt, fantasin är uppenbarligen totalt slut hos Marabou. Har de kommit med något nytt alls på sistone? Som inte varit samarbeten med redan kända produkter? Eller knappt märkbara moddningar av smaker de redan har?
Citera
2016-01-15, 22:35
  #44
Medlem
Inte så spännande men tillräckligt klockrent för att kunna bli en del i det fasta sortimentet. Kommer provas.
Citera
2016-02-14, 10:50
  #45
Medlem
Knasibass avatar
Oerhört fantasilöst att slå ihop två existerande sorter. Det kan man ju till och med göra själv om man verkligen vill. En bättre idé hade varit att återlansera någon gammal sort, exempelvis Cocos.
Citera
2016-02-15, 14:38
  #46
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
På Marabous facebooksida så hävdar en del att chokladkakorna inte smakar samma som förut.
Marabou säger att de inte har ändrat recepten.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback