Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-04, 20:51
  #11077
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Blir inget med att åka hem till Etiopien. Istället får Herr Ukbagabir finna sig att vara slagpåse i svenskt fängelse livet ut:




https://unvis.it/aftonbladet.se/nyhe...e-byta-anstalt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...e-byta-anstalt

Bra där, hoppas att den regelbundna misshandeln fortsätter!
Gärna med inslag av sadism från vakterna.
Citera
2017-05-04, 20:54
  #11078
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Han ville ju stanna i Sverige så hans önskan är härmed uppfylld. För egen del kan jag i det här fallet tänka mig att genom mina skatter vara med och bidra till hans långvariga vistelse inom svensk kriminalvård...

Jo, det är ju en typ av integration jag kan leva med.

Är det någon som vet om något förändrats i hanteringen av avslag, det känns risky att ge besked att du ska hem till djungeln och sen släppa ut dem i samhället. Görs det någon riskbedömning alls om förvar vs frigång?

Jag kan förstå att den totala besvikelsen när man känt lukten av honung i ett par år och sen få besked att tack och hej kan framkalla extrema situationer som denna.
__________________
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-04 kl. 20:56.
Citera
2017-05-04, 22:01
  #11079
Medlem
Ett beslut som han säkert kommer att överklaga.
Citera
2017-05-07, 01:59
  #11080
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
IKEA-mördaren har åkt på så mycket stryk i fängelset, att han vill avtjäna straff i sitt hemland istället.

Ovanligt.
https://www.facebook.com/EnArgBlatte...78411692435300

Visst vore detta väldigt bra om det var sant. Extremt djävla bra. Men så är det väl inte tyvärr. Han åker på stryk för att han nu är en svag en. Inte för att han nu gjorde det han nu gjorde.
Citera
2017-05-07, 02:11
  #11081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Han ville ju stanna i Sverige så hans önskan är härmed uppfylld. För egen del kan jag i det här fallet tänka mig att genom mina skatter vara med och bidra till hans långvariga vistelse inom svensk kriminalvård...

Jag har hört att han var kristen, att han dödade kvinnan och hennes son för att han var arg för att han inte fick stanna i Sverige. Nu får han ju stanna i sverige och kommer att få stanna här. Media utmålade honom som ett offer. det finns ett klipp på youtube där en muslim i afgansk mössa som säger på spårvagn i Göteborg att om han inte får stanna i Sverige så kommer han att mörda 10 svenskar. Import av kriminella som ingen annan vill ha skapar problem i samhället och man ska rösta bort de patrask som anser att gränserna ska vara öppna.
Citera
2017-05-30, 00:10
  #11082
Medlem
Den bestialiske mördaren har blivit "utsatt för andras ringaktning" genom att någon uttalat sig nedsättande om hans mörka pigment! Buhuu!
Och en svensk åklagarjävel åtalar för förtal! Kan han bli mer missaktad än han redan var?
Only in PK-Sweden!
Citat:
"Han ska ju dödas inte skadas", skrev en man i 45-årsåldern om Ukbagabir på Facebook i vintras.
Vidare undrade mannen hur svårt det kan vara att "knäcka nacken" på Ukbagabir. Därutöver skrev han nedsättande om mördarens hudfärg.
Nu har mannen åtalats, misstänkt för förtal.
"Uppgiften var sådan att den kunde förväntas utsätta Abraham Ukbagabir för andras missaktning", menar åklagaren:
"Som försvårande omständighet ska särskilt beaktas att motivet för brottet varit att kränka målsägandens ras eller hudfärg."
Ikea-mördaren kräver nu ett skadestånd på 5 000 kronor.
Den åtalade mannen erkänner att han skrivit meningarna på Facebook, men nekar till brott.
Citera
2017-05-30, 03:30
  #11083
Medlem
Hur går det till när en dubbelmördare sitter isolerad på Kumlaanstalten, inte kan språket(?), inte har tillgång till internet(?), men plötsligt står som målsägande när en facebook-användare nu står åtalad för förtal och avkrävs 5000:-..? Provisionsavlönad advokat som sett det, kontaktat och erbjudit dubbelmördaren en deal, och därefter dragit igång process? Åklagare som fått för sig att plötsligt agera på ett misstänkt förtal han sett på internet? Sådan superservice hör inte till vanligheterna vill jag påstå.

Sökte i tråden om dubbelmördaren belönats med PUT/Medborgarskap ännu, men det tycks inte finnas någon information kring det..?
Citera
2017-05-30, 07:05
  #11084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeDahlkulle
Hur går det till när en dubbelmördare sitter isolerad på Kumlaanstalten, inte kan språket(?), inte har tillgång till internet(?), men plötsligt står som målsägande när en facebook-användare nu står åtalad för förtal och avkrävs 5000:-..? Provisionsavlönad advokat som sett det, kontaktat och erbjudit dubbelmördaren en deal, och därefter dragit igång process? Åklagare som fått för sig att plötsligt agera på ett misstänkt förtal han sett på internet? Sådan superservice hör inte till vanligheterna vill jag påstå.

Sökte i tråden om dubbelmördaren belönats med PUT/Medborgarskap ännu, men det tycks inte finnas någon information kring det..?
Det var precis min tanke också. -Hur vet han det? På Kumla,Salberga etc. finns inget internet (för fångarna). Och dessutom behärskar han ju inte svenska. Slutsats: Någon har berättat det för honom. Och förklarat för honom att det kan löna sig med en anmälan för "förtal". Advokaten? -Nja, det blir ganska små arvoden att debitera här. Troligtvis någon SJW-figur, batikhäxa eller liknande. Hoppas i alla fall att fogden snor skadeståndet!
Citera
2017-07-16, 11:53
  #11085
Medlem
Problemet är att , säg om 15 är han får stanna i sverige det skicka ett meddelande ut till all andra . Begär en grov brott, numera mord och stanna i sverige efter 15-20 år i fängelse.
Citera
2017-07-16, 11:57
  #11086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Han ville ju stanna i Sverige så hans önskan är härmed uppfylld. För egen del kan jag i det här fallet tänka mig att genom mina skatter vara med och bidra till hans långvariga vistelse inom svensk kriminalvård...

Media fick det ju till slut att eftersom han "heter" "Johannes" så är han "kristen". Kristna går in på IKEA med avsikt att hugga ihjäl medmänniskor för att kunna tillbringa sina liv i fängelse.
Citera
2017-08-02, 12:04
  #11087
Medlem
ztellas avatar
ur artikeln nedan:
"Han ska ju dödas inte skadas", skrev en man i 45-årsåldern om Ukbagabir på Facebook i vintras.
Vidare undrade mannen hur svårt det kan vara att "knäcka nacken" på Ukbagabir. Därutöver skrev han nedsättande om mördarens hudfärg.
Nu har mannen åtalats, misstänkt för förtal.
"Uppgiften var sådan att den kunde förväntas utsätta Abraham Ukbagabir för andras missaktning", menar åklagaren:
"Som försvårande omständighet ska särskilt beaktas att motivet för brottet varit att kränka målsägandens ras eller hudfärg."
Ikea-mördaren kräver nu ett skadestånd på 5 000 kronor.
Den åtalade mannen erkänner att han skrivit meningarna på Facebook, men nekar till brott.

http://www.expressen.se/nyheter/brot...tal/?social=fb
__________________
Senast redigerad av ztella 2017-08-02 kl. 12:13.
Citera
2017-08-02, 13:30
  #11088
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Förstår inte hur det är möjligt att utsätta rövhålet Ukbagabir för andras missaktning.

Hur förtalar man ett stycke humant riskavfall? Språket räcker inte till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback