Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-11, 20:48
  #4981
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Nä jag menar att om man åker till en shoppingalleria är det inget konstigt att gå in på Ikea när man ändå håller på, oavsett om man tänkt köpa just möbler eller inte.

Folk åker 100 mil för att shoppa förbrukningsvaror i Ullared.
5 mil är ingenting
Citera
2015-08-11, 20:48
  #4982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Varför konstigt att låsa in knivar och dyl. i butik? Hur ska man veta vem som vill använda dom till annat än att hacka lök på hemmaplan?

För mig som är lite äldre är detta mycket konstigt. När jag var ung hade många en täljkniv på sig. Det var ingen som använde dessa som vapen. Det är ett importerat fenomen.

Mvh Occational
Citera
2015-08-11, 20:48
  #4983
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Det är inte otroligt. Hela fallet visar tendenser på galenskap som mycket väl kan vara är triggat av droger kombinerat med snatteri. Om nu mor o son från Norrland var hederliga svenskar (gammelanlända) norrbottningar som påpekade att man inte skall stjäla saker för de nyanlända kan det ha slått slint. Då är det en fullständig katastrof för svensk invandringspolitik, den saken är klar.

Det är inget vi vet. Enda vi vet är att två personer knivmördats och att en tredje person ligger skadad på sjukhus. Detta är fullständigt skit för alla (även för folk som är tveksamma till invandring, även för de invandrare som försöker sköta sig vilket är många. Märkte idag att jag tittade försiktigt på nyanlända och undrade om de skulle kniva mig. Hat föder hat och blir bara dumt. Finns ingen som mår bra eller tjänar på sånt.
Det är just detta som jag håller tummarna för. Jag sitter verkligen inte och hoppas på terrordåd i Sverige, men när något som detta händer så är det viktigt att det kommer något gott ur det. Det är på grund av detta som det är så oerhört viktigt att det visar sig att båda negrerna är skyldiga och att ingen av dem har försökt avvärja något.
Citera
2015-08-11, 20:48
  #4984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Och det tar tid att "dödförklara" en person sålänge det inte är extremt uppenbart att personen är död.

...som t.ex. om allt blod ligger på golvet.
Citera
2015-08-11, 20:48
  #4985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Precis vad befolkningen behöver, ett brutalt dubbelmord på ett varuhus då kör man trygghetsskapande åtgärder vid ett asylboende istället för att göra det där det kan hända igen, gallerior, varuhus eller helt enkelt på öppen gata.

Det lär kräva många poliser som helt enkelt inte finns.
Visst, vi kan utbilda tusentals till, frågan är bara vilka skatter vi då måste höja. Eller vilken välfärd vi måste dra ner på. Massinvandringen utan bakgrundskontroller av de asylsökande börjar kosta rejält mycket nu.
Citera
2015-08-11, 20:49
  #4986
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag är ingen expert på anatomi, men jag är ganska säker på att huvudet i normala fall brukar sitta ovanför axlarna.

Spara bilden och zooma in så ser du att det är ett långt mellanrum mellan halsen och huvudet.
Det är ingen giraff vi pratar om.....
Citera
2015-08-11, 20:49
  #4987
Medlem
-DaRude-s avatar
Är det bara kristna eritraner i tråden? Eftersom ingen ens vill tänka tanken att dessa eritraner är kristna trots att det mesta pekar på det. Som om kristna negrer aldrig ställt till det förr, liksom. Vilka jävla nötter det finns alltså!

*eritreaner*
Citera
2015-08-11, 20:49
  #4988
Medlem
maniacmans avatar
Här har det minsan snackats i över 430* sidor utan att någon vet mer än vad som står i tidningen (det mesta som skrivits är bara upprepningar by the way).

Finns det överhuvudtaget någon som vet mer än vad som har sagts i media? dvs någon som var där?
Citera
2015-08-11, 20:50
  #4989
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Förstår inte hur man genom att granska den bilden kan hävda att man tror eller är säker på att huvudet är skiljt från övriga kroppen? Jag tycker definitivt INTE att det ser ut så.

Det kanske inte ser ut så, men då flera personer har vittnat om att kvinnan halshuggits så är det inte omöjligt.

Jag ritade en bild som visar hur det kan vara en möjlighet, utifrån positionen som hon ligger i.
http://i.imgur.com/jhaP6hi.png
Citera
2015-08-11, 20:50
  #4990
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Spara bilden och zooma in så ser du att det är ett långt mellanrum mellan halsen och huvudet.
Det är ingen giraff vi pratar om.....
"Långt mellanrum"? Det är nog du som behöver zooma in lite..
Citera
2015-08-11, 20:50
  #4991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det är lite felaktigt. Det är den äldre av de två GM som är anhållen i sin frånvaro på sannolika skäl (frånvaro på grund av att han ligger på intensiven och därmed inte är i polisens förvar).
Den yngre är bara skäligen misstänkt och därmed har polisen inte svart på vitt att han faktiskt mördat någon. Med kameror och vittnen så skulle han troligen blivit anhållen på sannolika skäl han med.
Han är heller inte misstänkt för mordförsök vilket skulle varit fallet om det var han som knivat ner den äldre GM.

Således är det troligast att MGM1 (äldre) dödat de två brottsoffren och att hans skador antingen är självförvållade eller uppstod under handgemäng med någon av de avlidna. MGM2 kommer antingen bli anhållen för medhjälp eller frisläppt så fort polisen har gått igenom allt.

Jag håller i stort sett med om detta, men jag anser det är lite mer sannolikt att mordoffer 2 (sonen) har i självförsvar skadat GM 1. (GM = Gärningsman. MGM = Medgärningsman. Jag anser att det bara finns en GM och en MGM. Den äldre är GM. Med detta menas att han är den huvudsaklige gärningsmannen, den drivande och dominante parten.)

Man kan skada sig själv ordentligt på en kniv, men såpass att man behöver intensivvård? Borde inte killen få ett "Darwin-award" för det? (Om det stämmer).
Citera
2015-08-11, 20:50
  #4992
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vi får verkligen hoppas att så inte är fallet.

Det finns dock mycket som talar emot i och med att sjukhusnegern är misstänkt på sannolika skäl samtidigt som busskursnegern endast är skäligen misstänkt. Då känns det mindre sannolikt att sjukhusnegern skulle ha försökt gå emellan.

Men visst hoppas media på att det skall visa sig att sjukhusnegern gick emellan och därmed avstyrde hundratals dödsfall.

Dom löpsedlarna är redan klara på tryckpressarna. Men för varje minut som går där detta inte kablas ut (utan istället går mot att senaste nyheterna fasas längre och längre ned) påvisar att mardrömsscenariot för regimmedia håller på att besannas: att det är två negrer som levt ut sin natur på möbeljätten.

Ett inte orimligt förlopp som en del berört är att den äldre negern gett sig på modern, blivit rejält påpucklad av den gode och hederlige svensken och där dessvärre snyftnegern tagit vid där den äldre negern slutade och avrättade sonen. Nu skall bara försvarsadvokaterna försöka instruera negern om hur ett negerbeteende matchar ett rimligt juridiskt förlopp. En början tycks vi kunna se i att han "är förtvivlad" och "oskyldig".

Det är bara att beklaga hur familj och anhöriga kommer få se denna slakt utmynna i det storpolitiska spelet. Men för dom antivita krafterna är dessa ingenting annat än nödvändiga offer för den allenarådande hegemonin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback