Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-10, 18:53
  #13
Medlem
WLHSs avatar
Fan att jag inte såg den här tråden i morse då när jag ändå var på ARN för då hade jag kunnat gästa in dig i nya *Gold loungen. Men att krångla med att boka en biljett för att komma in i SAS Business loungen när det kostar 200 spänn eller liknande?
Citera
2015-08-10, 20:17
  #14
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
man måste som skrivits ovan checka in...

Det går utmärkt att boka av en Plus fullflex även efter check-in och få refund. Det finns alltså inget som hindrar att du köper en enkel till Oslo, checkar in, spenderar en heldag i loungen och avslutar med att köpa några flaskor taxfreesprit innan du går ut igen till servicedisken och säger att du fått ändrade planer.

De räknar ju givetvis med att inte allt för många sätter detta i system.
Citera
2015-09-03, 21:53
  #15
Medlem
HarryHotters avatar
Det var en kines som åt gratis i loungen i 300 dagar genom att boka om sin biljett varje dag.

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article18272249.ab
Citera
2015-09-03, 23:27
  #16
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHotter
Det var en kines som åt gratis i loungen i 300 dagar genom att boka om sin biljett varje dag.

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article18272249.ab


Hahaha, vilken hjälte

Men för att återgå till topic, vad gäller SAS-loungen så kan man mig veterligen inte köpa access. Det är väl bara loungen till höger som är en betallounge och som också används av en del flygbolag (inte SAS)? Den är dessutom ganska medioker vad gäller mat/dryck.

Visst går det att fuska men det kräver en hel del arbete:

Säg att du har en biljett i ekonomi eller med annat bolag och vill in i SAS loungen.

Du köper då en enkelresa i Full-Flex till t.ex. Helsingfors med en tidpunkt ungefär som din riktiga biljett. Det kostar ca 4000 kr.

Du checkar in on-line för båda flighterna. På flygplatsen lämnar du in eventuellt bagage för din riktiga resa men går igenom säkerhetskontrollen med SAS-biljetten.

Fritt fram att mumsa och dricka i loungen. När det sedan börjar närma sig avgång (typ en timme innan) så loggar du in på sas.se och avbokar biljetten. Du går sedan tillbaka till avgångshallen. Jag vet inte om man kan göra det själv eller om det kräver assistans av personal.

Sedan går du igenom säkerhetskontrollen med din riktiga biljett och kliver på ditt riktiga flyg.
__________________
Senast redigerad av Lobengula 2015-09-03 kl. 23:31.
Citera
2015-09-03, 23:37
  #17
Medlem
För att komma in på Sas lounge ska DU ha köpt en resa med SAS ,och inte vilken resa som helst (suck)
värt 250:- över ,eller business
kan vara värt om du får/kan ha möjligheten, men deras lounge är ******* tidningar lätta drycker
iallafall på landvetter/Arlanda
ett av de sämsta lounger du kan hitta,enligt mig
Citera
2015-09-05, 11:09
  #18
Medlem
bjornebarns avatar
Loungen i Linköping är förvånansvärt bra; vin, kall öl, kalla drycker, choklad, chips, kex, mackor, kaffe och diverse annat (allt gratis så klart) Där var det dessutom obemannat så man behövde bara trycka in en kod utanpå dörren.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2605694

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback