Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-03, 13:50
  #361
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Så du anser att män är så svaga att dem inte kan lägga band på sig själva ? Är ni primitiva djur? Då ska väl man kunna få ha sjal eller burka också utan att ni gnäller.
Hur är jag slampa bara för att jag hart kort klänning eller kjol när jag jag ska ut och fika med min pojkvän ?

Du sänder visst signaler. Du vill ha uppmärksamhet. Men vi svenska män som har vett i huvudet beundrar dig på avstånd eller kanske lite försynt kommer fram och hälsar om man är på en plats om det kan antas vara lämpligt. Andra grottmänniskor tolkar det som att du gärna drar av trosorna i närmsta buske men det få stå för dem.

Hela grejen med kläder, frisyrer och makeup är samma grej som när fåglar struttar runt med sina färgglada fjädrar. Se på mig, jag är här. Genom rörelsemönster får hanen sedan signalen om hon är villig eller ej. Så är det även för kvinnor. Misstolkar man detta får man sitta i buren ett tag.
Citera
2016-08-03, 17:06
  #362
Medlem
Om män tolkar kort kjol på kvinnor som om hon e kåt, då vet den mannen inget om hur kvinnor fungerar.
Jag försöker undvika att prata om kvinnor som grupp, eftersom vi är individer, vi funkar olika men...
Kort kjol handlar mer om värme, stolt över snygga ben eller annat långt före nån typ av signal
Citera
2016-08-03, 22:18
  #363
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Du sänder visst signaler. Du vill ha uppmärksamhet. Men vi svenska män som har vett i huvudet beundrar dig på avstånd eller kanske lite försynt kommer fram och hälsar om man är på en plats om det kan antas vara lämpligt. Andra grottmänniskor tolkar det som att du gärna drar av trosorna i närmsta buske men det få stå för dem.

Hela grejen med kläder, frisyrer och makeup är samma grej som när fåglar struttar runt med sina färgglada fjädrar. Se på mig, jag är här. Genom rörelsemönster får hanen sedan signalen om hon är villig eller ej. Så är det även för kvinnor. Misstolkar man detta får man sitta i buren ett tag.


Som jag nämner tidigare, när jag tar på mig kort kjol eller klänning så gör jag det för mig själv. Jag känner mig fin. Det är luftigt och bekvämt. Jag kan konstatera att jag inte söker uppmärksamhet, det är snarare något jag måste försöka tolerera och acceptera. Uppmärksamhet vill jag inte ha, det är snarare jobbigt ibland. Ingen har då någonsin hälsat för att jag haft kjol.
Jag anser att du tänker ganska primitivt. Men visst, det är förståeligt att män tolkar det som du gör, men lyssna när kvinnor säger att något inte är som du tror att den är. Du kan inte gissa dig fram och anta att du har rätt.
Jag talar för mig själv, och mina vänninor samt andra bekanta kvinnors erfarenheter. Ca 30-40 kvinnor. Ingen av dem tycker om uppmärksamheten eller sexuella gloandet som dem får utstå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback