Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-09-12, 11:14
  #25
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag håller med. Jag har alltid tyckt att Lidingö varit anmärkningsvärt tråkigt/alldagligt i förhållande till sitt exklusiva rykte. Det känns ju typ som att det skiljer mer mellan Danderyd och Lidingö än vad det gör mellan Lidingö och nästkommande kommuner på "skalan", trots de nämnda tvås särklassiga rykte som tillhåll för främst den finansiella eliten, och i viss mån annan elit. Det är givetvis antagligen rent objektivt bättre att bo på Lidingö än på det stora flertalet ställen i landet. Men jag får absolut ingen särskild känsla när jag kommer dit.

Lidingö är generellt väldigt överreklamerat, lantisar tror de bor bara överklass här men jag skulle säga det bor lika mycket svennisar där som tex Täby som också är en förort med fördomar om att det bara är rika som bor där.

Har man mycket pengar finns inte så mycket välja på i Sthlm, det är Saltis, Saltsjö-Duvnäs, Djursan/Stocksund samt vissa delar av Mälarhöjden och Bromma(Äppelviken)
Citera
2022-12-20, 06:29
  #26
Medlem
Bumbar tråden.

Hur är Sticklinge nu för tiden?
Citera
2023-07-24, 21:48
  #27
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Bumbar tråden.

Hur är Sticklinge nu för tiden?

Duger åt Pernilla Wahlgren i alla fall: https://nyheter24.se/bostad/954936-a...ren-koper-tomt
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback