Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-09, 16:55
  #1
Medlem
Bennybandits avatar
Som rubriken lyder så undrar jag varför grupperingar som genomför terrorhandlingar inte har ett högre K/D-snitt. Med K/D syftar jag på Kills/Death, alltså hur många frallor man får med sig innan man själv dör av sina handlingar.

Vad jag har läst så utöver att döda människor som inte lever efter samma ideologi, så vill en person som ska ta med sig folk in i döden göra det för att komma närmare Gud och därmed ha större chans att få tillgång till oskulder i himlen eller liknande.

I det här fallet syftar jag på islamistiska terrorrörelser likt IS, Al-shabaab och Al-Qaida.
Personer bestyckade med självmordsbomber som till exempel utlöser dom i folktäta områden, marknader och varuhus mm, eller de som skjuter ihjäl människor tills de själva blir dödade.

Vissa lyckas ju med verkligen med sina sprängladdningar och får med sig 20-40 när de detonerar sina bomber innan de får sina oskulder.

Om man nu ska begå ett terrordåd så borde det ju vara "rätt enkelt" att plocka med sig minst 30 personer in i döden. På en marknad borde man ju lite enkelt ställa sig i mitten, kasta handgranater lång åt båda hållen och efter det ta fram sin kalasjnikov med ihoptejpade magasin och tömma 30 kulor åt vardera håll i paniken som uppstår, när kulorna är slut springer man in i närliggande varuhus och utlöser sin självmordsbomb.

Det känns ju meningslöst att bara få med sig ett tiotal om man nu ska döda, man vill ju bli en ihågkommen martyr. De har ju uppenbarligen tillgång till det som behövs för att utföra dessa dåd.

Varför är terroristerna inte effektivare?
Hur bör man gå tillväga för att få med sig fler in i döden och höja K/D-snittet?

Diskutera!
Citera
2015-08-09, 16:58
  #2
Medlem
Jolteons avatar
Väldigt intressant frågeställning för om man utgår från t.ex. en självmordsbombare (dvs en person som vill dö och ta med så många som möjligt) skulle det vara väldigt enkelt att iaf få med sig ett hundratal i graven.
Citera
2015-08-09, 17:37
  #3
Medlem
9797s avatar
Har också funderat på detta. Ibland läser man ju om någon som tryckt på knappen på någon buss eller marknad och knappt fått med sig någon in i döden. Har aldrig fattat varför dom inte bara ställer sig mitt på torget och halar fram en kalashnikov, varenda jävel i mellanöstern verkar ju ha en så kan knappast vara svårt att få tag på. Men det kanske är något särskilt ädelt med att spränga sig själv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback