Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-16, 16:04
  #469
Medlem
elysons avatar
Inser att FB självt ser ämnet/problemet som åtminstone legitimt och påkallat, och som dess eget, att det t ex inte ägs av någon utifrånkommande som tänker helt nytt forum, att det som möjligen ska hända ska hända här. Lycka till med det.
2016-07-18, 00:57
  #470
Medlem
Unisertits avatar
Vadå inte bli förknippad med? Det är bara att inte berätta för andra att du spenderar din tid här? Man har faktiskt möjligheten till att vara anonym.

Och att inte vilja utsätta sig eller "beblanda" sig med annorlunda ideer och tankar är direkt skadligt för ert egna intellekt. Och er vilja att dumma ned er ytterligare ska inte behöva gå ut över flashback som internetforum.
2016-07-18, 08:40
  #471
Medlem
Cataphracts avatar
Det ger mig tillfredsställelse att se att mina meningsmotståndare i invandringsfrågan lider på Flashback - att man känner sig "utmobbad", det är precis så det är för oss vart vi än vänder oss i samhället (både IRL och internet). På många platser kan man inte yttra sina åsikter överhuvudtaget, särskilt inom universitetsvärlden.

Jag brukade själv förespråka mer sansad "intellektuell saklig" debatt kring invandringsfrågan, men situationen är idag så hopplös att jag förstår att folk är så förbannade och trötta att mycket känslor sprutar fram.
2016-07-18, 13:33
  #472
Medlem
Har du något emot vad någon skriver här, då borde du skriva det till dem och förklara på vilket sätt de har fel.
2016-07-18, 13:55
  #473
Medlem
RonnyRasks avatar
Att mentaliteten är det den är i I&I kan jag till viss del förstå.

Problemet är snarare att vilken tråd som helst kan urarta till en diskussion om invandring. Speciellt nu under fotbolls-em så var det tydligen väldigt intressant att diskutera de olika lagens förutsättningar och resultat beroende på hur många invandrare de hade i uppställningen. Givetvis var diskussionen på dagisnivå.

Folk som börjar diskutera rasbiologi och invandringspolitik där det inte hör hemma borde fan få tre års avstägning från forumet.
2016-07-18, 14:02
  #474
Medlem
Merwinnas avatar
Tycker jag absolut inte. Hur ska vi då kunna diskutera och mötas och ta till oss insikter av varandra..? Det är ju det som är så bra med Flashback att det finns en blandning av åsikter. Annars brukar det vara just antingen den ena extrema åsikten eller den andra extrema åsikten, och folk som läser på forumet späder hela tiden på de uppfattningar som de redan har.
2016-07-18, 16:01
  #475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag menade inte egentligen att kritisera moderatorerna. Jag förstår att också att det är svårt att hantera den kloak som politiska forumen blivit.

Jag gillar ju att diskutera allt möjligt inom politik & samhällsfrågor men under det sista året har jag tröttnat. Hur mycket man en avgränsar en frågeställning eller inlägg så kommer det en koppling till invandring och naturligtvis med någon rasbiologisk twist.

Offentliga debatten har blivit så sjuk anti-intellektuell och det gäller inte bara de som vurmar för högerpopulismen. Det gäller samtliga läger. Sverige blir allt mer likt USA i det avseendet.

Du gör dig ju själv skyldig till antiintellektualism då du använder ett av de löjligaste propagandauttrycken som idag används av den lilla globalistiska grupp som styr den officiella nyhetsdistributionen i Sverige idag - "högerpopulismen".
Folk som är seriöst oroade över sveriges och sina barns framtid "vurmar" medan du själv är normal.
Populism: Är det skadligt för politiker att lyssna och lära av sina väljare?
Politiska skällsord är väl det första en "intellektuell" debattör bör göra sig av med.

Man kan inte diskutera politik idag utan att beröra det absolut största problem Sverige och Europa har.

Vad ska du diskutera för intressanta "avgränsade" frågot på ett nytt skinande forum där de mest brännande samhällsfrågorna är bannlysta vore intressant att veta?

Globalistiska extremister med mantran som "mera invandring", "brottsligheten har aldrig varit så låg som idag", Sverige behöver invandringen för att klara pensionsutbetalningarna" kommer inte med till det nya skinande forumet det kan jag garantera.
2016-07-18, 16:37
  #476
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
För att förhindra att detta blir en allmändiskussion om forumet så konstaterar jag att någon "klyvning av Flashback" inte är aktuellt och med stor sannolikhet aldrig kommer bli det heller.

And with that bombshell så låser jag tråden.

admin4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback